Германското потребителско доверие се е повишило през септември за първи път от четири месеца, прогонвайки облаците на икономическия хоризонт, съобщи компанията за маркетингови анализи Ге еф Ка (GfK), цитирана от ДПА.
Ге еф Ка обяснява повишението на показателя с намаляването на водещите лихви на Европейската централна банка (ЕЦБ) на 12 септември. Предварителният индекс на потребителското доверие, съставян от компанията, е на равнище 9,9 пункта за октомври или с 0,2 пункта повече от предходния месец.
Миналия месец индексът остана стабилен, след като три месеца поред се понижаваше.
Анализаторът на Ге еф Ка Ролф Бюркъл обръща внимание на противоречащи си тенденции.
От една страна очакванията за икономиката са се възстановили до известна степен, но същевременно анкетираните отново показват по-голям песимизъм що се отнася до промяната в личните им доходи.
Ролф Бюркъл каза, че решението на ЕЦБ да намали лихвата по депозитите на търговските банки от минус 0,4 на минус 0,5 процента и да възобнови програмата си за изкупуване на облигации е причината за засилването на желанието на потребителите да купуват. Той отбеляза също, че желанието да се спестява е намаляло до най-ниското си равнище от април 2016 година.
Според него потребителите се опасяват, че банките ще започнат да им удържат пари за това, че държат депозитите си в тях.
mediapool.bg