Средства от тол таксите не могат да се насочват към общините за ремонт на общински пътища. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройство Петя Аврамова на форума "Европейски, национални и местни приоритети", който се проведе в рамките на Общото събрание на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ).
Местната власт настояваше 20% от събираните тол такси да се насочват за ремонт на общинската пътна мрежа.
Според европейските директиви тези средства не могат да се ползват за нищо друго извън поддръжката на определените пътища, за които се събира съответната такса, каза Петя Аврамова. Тя допълни, че се търси решение на проблема с финансирането на ремонтите на общинските пътища. Най-голямата дискусия трябва да се води с Министерството на финансите, заяви Аврамова.
Кметът на Димитровград и член на УС на НСОРБ Иво Димов посочи, че са
Предложението на местната власт беше 100 млн. лв. от 700 млн. лв. събрани от тол такси да се насочват към общините за тяхната пътна мрежа. Това съобщи Иво Димов, кмет на Димитровград и член на Управителния съвет на НСОРБ. Той посочи, че НСОРБ и министерствата на регионалното развитие и на финансите трябва да имат обща среща за обсъждане на този проблем, за да може това предложение да залегне в държавния бюджет за 2020 г.
Тол системата за тежкотоварния трафик ще бъде пусната в действие на 16 август. Чак през 2020 г. пътната агенция ще разполага с достатъчен ресурс от собствени средства – от тол такси и винетки, така че едва от тогава ще могат да се освободят бюджетните средства, които сега се отделят за АПИ, каза Аврамова.
По думите й необходима е инвентаризация на общинските и републикански пътища, така че да се знае кои са приоритетите и колко средства са необходими.
По отношение на разпределяне на средствата от новия програмен период в оперативната програма "Регионално развитие" ще се търсят проекти, които да излизат извън рамките на отделните градове и да обхващат цели региони, каза още Петя Аврамова.
mediapool.bg