Евентуална операция за изтегляне на потъналия кораб ELLAND ще бъде икономически неизгодна. Това каза пред Maritime.bg Бисер Иванов, един от ръководните кадри във фирма “Варненско корабно режище”. Фирмата е специализирана в този тип дейности.
Според експерта последващата реализация на останките на ELLAND за метален скрап, няма да покрие дори минимално разходите за операцията. Най-голям проблем в случая за подобна корабоподемна операция е дълбочината на водите и отдалечеността от брега, където е потънал ELLAND. Maritime.bg припомня, че там е дълбоко около 50 метра, а останките лежат на 7 nm от с. Дуранкулак.
Все пак плавателният съд трябва да е запазил цялостта на корпуса си, което би спомогнало за изваждането му, но не е известно как лежи на морското дъно.
Към момента не са известни намерения на корабособственика.
ELLAND е построен е през 1988 година. Има дедуейт 2864 t. Съдът е дълъг 87,6 и широк 11,4 m., преди потъването е транспортирал дървени плоскости от Констанца, Румъния към пристанище в Турция. Съдът плаваше под флага на Сейнт Китс и Невис. Мениджър е Bora Denizcilik (Турция).
Снимки:
Всичко по темата до момента:
Пет дни е бил арестуван ELLAND в Констанца, освобождават го ден преди да потъне (снимки)
Операция по изтегляне на потъналия ELLAND е икономически неизгодна
К.д.п. Цветков: Всички моряци от ELLAND са спасени, благодарение отличната координация между ИАМА и Гранична полиция
Снимки на потъналия край Дуранкулак кораб ELLAND
Кораб Elland потъва, на борда му има 10 тона гориво. Enterprise е в готовност
Започва буксировката на ELLAND към Пристанище Балчик
Кораб ELLAND бедства край Дуранкулак, възможно е да се обърне (обновена)
Maritime.bg -
България