Кламер БГ - Новини: Театралният зрител посещава 5 постановки годишно и ги избира според актьорите и екипа зад тях

Театралният зрител посещава 5 постановки годишно и ги избира според актьорите и екипа зад тях

Общество

|
Ср, 26 Юни 2019г. 13:04ч.
Театралният зрител посещава 5 постановки годишно и ги избира според актьорите и екипа зад тях

Театралният зрител в София ходи пет пъти годишно на театър, а основната публика в салоните е между 25 и 34 години, показва проучването ASSET - проект на Европейската нощ на театъра.

В проучването участват четири български театъра - Народен театър "Иван Вазов", Софийска опера и балет, Сатиричен театър "Алеко Константинов" и театър "Азарян", където в продължение на 2 месеца (април и май) са направени над 1000 анкети.

Във въпросите са засегнати както мотивите за посещение, комуникационните канали, така и оценката на посетителите за конкретния театър и за театралното изкуство като цяло. Координатор на проучването от българска страна е фондация "Арт проджектс" - един от организаторите на Нощта на театрите.

Изследователите коментират като много показателен факта, че 29 на сто от анкетираните са посочили като основен мотив за посещение "интелектуална среща с изкуството", което говори за добрия имидж на театралното изкуство в България.

Актьорският състав и творческият екип на постановките са главните критерии за взимане на решение какво да бъде избрано и посетено от богатата театрална програма в четирите театъра, включени в проучването. Тези два критерия имат еднаква тежест за избора и са оценени с 4.7 от възможни 5 точки.

Цената на билета е на последно място в критериите за избор на постановка. В топ 5 на най-посещаваните жанрове през последните три години анкетираните са поставили класическа пиеса, съвременна пиеса, оперно/балетно представление, мюзикъл и комедия.

Основните канали за информация, които са посочени в анкетите, са препоръката от приятел или познат и сайтът на съответния театър. Голяма част от зрителите споделят, че биха ходили по-често на театър, ако има повече реклама и насищане с достатъчно ясна информация за предстоящи театрални събития както в медийните канали, така и в социалните мрежи.

Социологическото проучване е първото с такъв мащаб, в което България участва, и единственото по рода си в Европейския съюз. Прави се в два етапа - през април-май 2019 и през октомври-ноември 2019, като във втората част ще има специален акцент върху публиката в Нощта на театрите. В него се включват общо 5 държави (Австрия, България, Финландия, Хърватия, Чехия).

mediapool.bg