Футболисти, знаменитости и инфлуенсъри от социалните медии няма да могат да участват в реклами за залагания, според нови правила във Великобритания, които ще влязат в сила от октомври, предаде ББВ във вторник.
Според решението на Комитета за рекламни практики хазартните компании няма да могат да използват в рекламите си популярни лица след младежите под 18 години. Така например футболистът Кристиано Ронадло от "Манчестер Юнайтед", който преди време се появи в хазартна реклама, вече няма да може да прави това.
Изпълнителният директор на Съвета за залагания и игри Майкъл Дъгър коментира, че промените целят да осигурят бъдеща защита за младите хора и уязвимата аудитория при рекламирането на хазарта.
Роналдо не е единствената футболна звезда, участваща в реклами на хазартни компании. Бившият играч на Арсенал и Уестхям Джак Уилшър, бившият мениджър на Тотнъм Хари |Реднап, както и бившият мениджър на Челси Жозе Моуриньо също наскоро се появиха като лица в кампании за залагания.
"Тези правила ще повлияят значително на рекламодателите в хазарта, които искат да популяризират своите марки, използвайки изтъкнати спортисти и знаменитости, както и влиятелни личности в социалните медии, популярни сред младежта", посочват от
mediapool.bg