След серия тестове с помощта на ултразвукова апаратура собственикът на MSC MONTEREY (построен през 2008г.) съобщи, че е установена причината за поява на пукнатина на корпуса.
Според NSB Niederelbe, инцидентът от миналата седмица е станал в резултат от некачествена заварка. Собствениците съобщиха, че корабът няма да бъде ремонтиран в корабостроителница, каквито бяха първоначалните планове, а ремонтът ще бъде извършен на място.
Корабът в момента се намира на стоянка край Нюфаундленд, където времето не е благоприятно за извършване на ремонтни дейности. „Изисква се сложна подготовка за процеса по заваряване, но в настоящата метеообстановка не може да бъде направена”, заявиха още от компания NSB Niederelbe.
Около 7 дни ще бъдат необходими на наетата канадска компания, под наблюдението на GL, да завари пукнатината от 1,5 метра на главната палуба. Корабът с капацитет 4,894 TEU е построен в корабостроителницата на Daewoo в Румъния. Съдът е чартиран дългосрочно от MSC.
Според някои наблюдатели този инцидент ще засили още по-силно притесненията за здравината на контейнеровозите с подобна конструкция, които бяха строени в пика на корабостроителния растеж преди кризата.
През юни м.г. построеният през 2008 г. MOL COMFORT (капацитет 8,110 TEU) се разполови във водите на Индийския океан, след образуване на подобни пукнатини по корпуса.
Maritime.bg – Свят