Кламер БГ - Новини: Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

България

|
Четв, 18 Авг 2022г. 18:59ч.
Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

Наново ще се решава укрепването на голямото свлачище на тунел ''Железница'' (галерия)

Държавата отново ще търси най-доброто решение за укрепване на голямото свлачище преди тунел "Железница" в посока София - Кулата. За целта ще бъде сформирана работна група, която до две седмици тя трябва да излезе със становище за вариантите.Това съобщи заместник-министърът на регионалното развитие и благоустройството Захари Христов при направената проверка на съоръжението днес.

Вече около година и половина държавата търси най-доброто решение за укрепването на свлачищата от двете страни на тунела.

В сряда пътната агенция съобщи, че има одобрен проект за голямотос влачището при 365-ти км. Той е приет от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИна 10 август. Одобреният проект предвижда изграждане на предпазна стоманобетонна стена в дясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе, както и допълнителна предпазна стена между двете платна.

От обясненията на заместник-министъра на регионалното развитие Захари Христов не става ясно защо одобреният вариант вече не става и трябва нова работна група и ново решение.

"Възможно е до два месеца след намиране на вариант за укрепване на свлачището преди тунела да бъде пуснато движението по едното платно на автомагистрала "Струма" и то да премине през едната тръба на тунел "Железница", каза Захари Христов.

Председателят на УС на АПИ Иво Иванов увери, че след като бъде избран вариант за свлачището преди тунела, няма да е проблем едновременно да се извършва укрепването му и движението на автомобилите в едната лента.

Проектът за укрепване на малкото свлачище при 369-ти километър след тунела в посока София - Гърция, няма да се променя, стана ясно от обясненията на Захари Христов. На 10 август той е приет от Експертния технико-икономически съвет в АПИ и е получил предварително съгласие от МРРБ.

В момента е в процедура по съгласуване с Агенцията по обществени поръчки, каза ръководителят на обекта инж. Атанас Петков.

Избран е вариант с изграждане на пилотна подпорна стена с преоткосиране. Изпълнителят на тази част от трасето "ПСТ Груп" увери, че ще могат да приключат строителните дейности в срок от два месеца.

Дейностите по укрепване на свлачището след тунела също няма да попречат на пускането на движение в платното в посока Гърция, тъй като то се намира встрани от пътя в другата лента в посока София, каза шефът на пътната агенция Иво Иванов. По думите му целта е участъкът да бъде пуснат за движение по най-бързия начин, за да бъде облекчен трафикът.

Четири са нещата, които трябва да се довършат в самия тунел "Железница", съобщи представителят на фирмата, която упражнява строителния надзор на обекта.

За да бъде напълно завършен, остава да се положи износващ слой на асфалта, маркировка, системи за безопасност и въвеждането на SCADA системата. Той увери, че е възможно в срок от два месеца тунелът да бъде цялостно изпълнен и отворен за движение в посока Гърция.

"Няма място за притеснение. Няма да коментирам защо една година не са предприети действия. Виждаме нормални условия да бъде въведена временна организация за движение и да не се създава такова огромна напрежение в Благоевградска област" каза пред журналисти заместник-министър Захари Христов.

Тунел "Железница" е най-доброто съоръжение, с което разполага държавата в момента, допълни той.

По време на инспукцията заедно със заместник-министъра на регионалното развитие Захари Христов и председателя на Управителния съвет на АПИ Иво Иванов бяха още директорът на ОПУ-Благоевград инж. Иван Кунев, областният управител Николай Шушков и директорът на ОДМВР в Благоевград Георги Кандев.

mediapool.bg