Над 90% от гражданите не са съгласни уличното паркиране да бъде превърнато в частен бизнес. Само 8.17% смятат, че запркирането върху улици и булеварди трбва да се определят пазарни цени, а 1.5% нямат мнение.
Това показват резултатите към момента на анкета, провеждана от Софийския обществен съвет във връзка с готвените промени в Закона за движението по пътищата. Те имат за цел да превърнат в търговски досегашния административен режим за контрол върху организацията на движението в градовете.
"Резултатите са красноречиви – хората желаят местното самоуправление пряко да се занимава с организацията на движението по улиците, както и в момента го изисква законът, а не да печелят търговски дружества от проблемите с паркирането.Големия процент от гласували "против" показва, че създадената в София порочна практика с възлагането на на контрола върху паркирането на търговско дружество, която всъщност промяната в Закона за движение по пътищата цели да легализира, не ги удовлетворява", коментират от Софийски обществен съвет.
Според тях това е така, защото Столична община не осигурява прозрачност на приходите от платеното паркиране.
"Доказано е – така не се решават проблемите, а само се изместват. И хората са абсолютно прави – за 15 години събиране на пари от търговското дружество от зоните за платено паркиране няма построен нито един паркинг!", посочват от Софийския обществен съвет.
Промените в Закона за движение по пътищата мина на първо четене през парламента. Вносители на промените са депутати от Реформаторския блок и ГЕРБ. Те поискаха замяна на думата "такса" с "цена".
Предвижда се още и глоба от 200 лв. за паркиране на не означените места в градинки, детски площадки и тротоари.
mediapool.bg