Националната здравноосигурителна каса (НЗОК) е с обновен сайт с нови функционалности и услуги. Обновяването е по проект “Развитие на здравния портал на НЗОК с добавяне на нови функционалности”, осъществен от "Сиенсис“ АД и е на стойност 18 000 лева.
Изграденото портално софтуерно решение включва публична част, система за управление на съдържанието и набор от електронни услуги, предназначени за граждани и договорни партньори на НЗОК. Обновеният здравен портал на НЗОК ще представя адекватно и по модерен начин институцията в интернет пространството и ще позволява, както и досега, извършването на набор от електронни услуги със свободен достъп. Такива са справките, които здравноосигурените могат да направят за:
Общопрактикуващи лекари;
Лекари специалисти;
Лекари по дентална медицина;
Лабораторни изследвания - списък на лечебните заведения, извършващи лабораторни изследвания;
Високоспециализирани дейности - списък на лечебните заведения, извършващи високоспециализирани дейности;
Болници;
Аптеки;
Лекарства, заплащани от НЗОК (Лекарствен списък)
Пациентски листи
Анулирани здравноосигурителни книжки.
Запазена е възможността, както и досега, здравноосигурените да могат да задават online своите въпроси към НЗОК.
Разработена е нова функционалност, част от публично достъпните услуги - “Национална листа за планов прием в лечебни заведения за болнична помощ (ЛЗБП)“. Тя има за цел поддържането на листа за планов прием за всяка клиника и/или отделение в страната. Услугата е разработена така, че да бъде максимално удобна за потребителите, като им предоставя в табличен вид информация за:
Пореден номер на вписания пациент в Националната листа за планов прием на пациенти;
Наименование на лечебното заведение за болнична помощ, което приема пациента;
Номер на клинична пътека, клинична процедура или амбулаторна процедура;
Инициали на пациента;
Дата за планов прием;
Пореден номер от листата за планов прием на съответното лечебно заведение.
Така новата услуга ще улеснява максимално здравноосигурените и ще им помага да следят поредния номер в Националната листа за планов прием на пациенти, както и датата за планов прием на вписаните пациенти.
Системата за управление на съдържанието на портала позволява още:
Публикуванене, управление и обновяване на информацията в портала на НЗОК;
Поддържане на информацията в съответствие с осигурена йерархичност на менютата, които позволяват до 9 нива на влагане;
Поддържане на съдържанието от служители на НЗОК, които не са ИТ специалисти;
Поддържане на информацията на портала на български и на английски език.
mediapool.bg