Проблемът с украинското зърно е част от руската пропаганда. "Опитват се да дестабилизират ясната посока, която България има и ясните цели. Тези, които порят Черно море с дронове с бомби", коментира в понеделник пред бТВ министърът на транспорта Георги Гвоздейков.
""Зърнопроизводителите генерират приход от 10 млрд. лева и правят печалба от 2.5 млрд. лева, когато е разрешено. През 2021 година тези цифри са по-малки, което означава, че има покачване. Знаете, че служебното правителство всъщност налага тази забрана чрез искане от Европейската комисия и те не го правят случайно. Знаете, че служебното правителство доста стриктно изпълняваше заветите на Руската федерация. Този протест днес, има доста сериозен сериозен политически отенък, който цели дестабилизация на държавата. Опитват се да дестабилизират ясната позиция, която България има и ясните цели. Тези, които порят Черно море с дронове с бомби. Проблемът с темата внос на украинско зърно пак тръгва като пропаганда от страна на руската държава, тъй като износът на зърно от Черно море е значително ограничен, да не кажа и забранен", каза той.
От думите на министъра стана ясно, че правителството няма да се откаже от решението си да допусне внос на украинско зърно и ще държи на твърдата си позиция. Той уточни, че кабинетът не се страхува от протестите на българските зърнопроизводители.
"Няма какво да загубим от вноса на украинско зърно. Целта е да се осигури по-бърз експорт към страни, които имат нужда от него, като например държавите в Африка. България ще осигури коридор за солидарност до някое пристанище, от където зърното ще се разпределя. Не малко пари ще спечелим от транспорта", добави министър Гвоздейков.
Както Mediapool показа в своето видео: "Кой какво загуби от спрения внос на украинския внос" България иска от ЕС 500 млн. евро инфраструктурна помощ, за да реализира този експорт на украинско зърно.
Според Гвоздейков определението "терористи", което премиерът Николай Денков даде на зърнопроизводителите донякъде е удачно.
"Когато поканиш тези хора на преговори, а те откажат и се държат като малки деца и на инат, означава, че те не искат диалог с отсрещната страна и разрешаване на проблема, а конфронтация“, посочи транспортният министър.
mediapool.bg