Кламер БГ - Новини: Министър Вълчев: Защо да не отменим не само изпитите, но и самото образование?!

Министър Вълчев: Защо да не отменим не само изпитите, но и самото образование?!

България

|
Четв, 08 Апр 2021г. 14:41ч.
Министър Вълчев: Защо да не отменим не само изпитите, но и самото образование?!

Министърът на образованието Красимир Вълчев за пореден път се обяви за провеждане на националното външно оценяване след 4-и и 10-и клас тази година по повод призивите на родители и на омбудсмана Диана Ковачева за отпадане на изпитите.

"Изпитите са част от процеса на образование, и външното, и вътрешното оценяване - мотивират и карат учениците да учат. Лесно може да се плъзнем по линията на образователния популизъм! Това означава да отменим първо - външното оценяване, след това - вътрешното, след това може и отсъствията да отменим, и накрая - и самото образование", заяви в емоционално изказване Вълчев по време на брифинга в Министерския съвет по повод ситуацията с пандемията.

Просветният министър каза още, че целта на образованието е да направи децата знаещи и можещи, да им даде шанс за щастлив и съзидателен живот, въпреки че днес е трудно. Изпитите, образованието - днес са стрес и усилие, но напред във времето за тези деца това ще е един спомен, добави Вълчев.

"Не трябва да отменяме външното оценяване в 4-и и в 10-и клас, общественият интерес е децата да учат и да положат повече усилия. Няма да се минат, ако прочетат повече теми, напротив, а ще имат по-голям шанс да бъдат знаещи и можещи хора. Към днешна дата нямаме констатирано изоставане в т.нар. тематично разпределение, но ще направим анализ. Не е това най-важният въпрос, дори и да отпаднат две теми, накрая, все пак, мерим знания, които са натрупани за 7, 10, 12 години в училище", коментира Красимир Вълчев.

Той заяви, че амбицията на МОН е да се направи крачка към меренето на функционалността на знанията в по-голяма степен, което означава, че повечето от въпросите няма да изискват заучаване, а ще изискват осмисляне, интелигентност за решаването на задачи и проблеми и свързването на знания. "Това го правим с малки крачки в последните години, а желанието ни е през тази година да направим по-голяма крачка", отбеляза Вълчев.

Той обясни, че целта на външното оценяване е да се измерят натрупаните дефицити при учениците през тази година, както и да се даде обективна оценка за знанията и пропуските, ако има такива. Най-добрият начин това да се случи е чрез националното външно оценяване, коментира образователният министър.

mediapool.bg