Кламер БГ - Новини: МиГ-овете пак закъсаха: Полетите са сведени до минимум

МиГ-овете пак закъсаха: Полетите са сведени до минимум

България

|
Четв, 08 Юни 2017г. 14:43ч.
МиГ-овете пак закъсаха: Полетите са сведени до минимум

Полетите на изтребителите МиГ-29 отново са сведени до минимум заради проблеми с поддръжката им, потвърдиха източници на Mediapool.

В момента на авиобазата "Граф Игнатиево" се провежда съвместното авиоучение "Тракийски орел 2017", но в него летят основно американски самолети, а българските полети са единични.

Специализираното издание "АЕРО" съобщи, че вече трета седмица липсват смазочни материали, които са нужни за поддръжката на изтребителите. Проблемът отново се дължи на забавена обществена поръчка, но заради него дори двата нови ремонтирани двигатели, които бойната авиация получи в началото на май, не могат да бъдат използвани.

Проблемите с обществените поръчки за поддръжката на старите съветски машини обаче е системен, въпреки че за тях има планирани средства.

От Министерството на отбраната коментираха лаконично, че всички поръчки на ведомството се обявяват на сайта му и заинтересованите може да ги следят.

Премиерът Бойко Борисов съобщи в миналата седмица, че бойната авиация може да разчита на МиГ-овете до 2028, но не коментира непрекъснатите затруднения с поддръжката им, която минава през Москва.

Според Борисов дори има възможност България сама да започне да си ги ремонтира в наскоро национализирания завод "Авионамс", като за целта обаче освен допълнителни инвестиции в оборудване, е необходимо и съгласието на Русия.

Засега не е ясно на каква цена Москва би се отказала от сигурни многомилионни поръчки около поддръжката на МиГ-овете на въоръжение в българската армия.

След неуспешния опит на предишния военен министър Николай Ненчев да заобиколи Москва и да даде поддръжката на МиГ-овете на Полша, военното министерство използва български посредници, за да сключи нови договори с руската корпорация РСК МиГ за ремонт на двигатели за самолетите.

На този фон българските летци продължават да летят опасно малко, като са много далеч и от минималните стандарти в НАТО, а проектът за купуването на нов тип изтребител продължава да цикли.

Установеният стандарт в НАТО е 180 летателни часа за година или поне минимум 80 летателни часа за година, докато българските пилоти се борят да достигнат 30 часа и не всички успяват.

Консултативният съвет по национална сигурност (КСНС) реши въпросът с инвестиционните проекти да бъде решен до 20 юни.

Тогава трябва да стане ясно колко точно ресурси ще бъдат отделени за модернизацията на армията през следващите години и кои проекти могат да бъдат финансирани.

mediapool.bg