В чуждите медии продължават да се публикуват преобладаващо негативни политически и икономически новини, свързани с България, позитивните са основно за износа на български стоки, а напоследък
с успеха на футболния клуб на "Лудогорец" в Лига Европа. Това се посочва в проучване за медийния профил на страната ни в чужбина, направено от Commetric за периода 15 февруари – 15 март, тази година сред водещи медии от
Европа и САЩ. То бе представено на форума "Образът на България по света“, организиран от списание "Мениджър“
Медиите в Англия, Испания и Германия публикуват най-много новини за България. За страната ни продължават да преобладават негативните или неутралните новини и коментари -
налице е отрицателен баланс на тона, с който се поднасят новините от и за страната ни, съобщи Кристина Тоцева,
управляващ директор на Commetric България. Източници на тематиката в чуждите медии са главно икономическото и политическото състояние на страната, а държавното управление е с най-голям принос за негативния ни медиен имидж.
Трудно се откриват добри новини в основните послания на чуждото медийно покритие – преобладават главно статистики и класации на ЕС, където обикновено сме на последните места. Липсват ясно изразени брандови характеристики и идентичност. Много малко присъстват теми, на които сме свикнали да гледаме като силни отличителни характеристики – туризъм, културно и историческо наследство. Няма и новини за България като технологичен център, което трябва да се отчита като напълно изгубена позиция в сравнение с медийния интерес към страната ни през 80-те, когато светът ни поставяше сред техническите нации и наред с това славеше и Черноморието ни, посочи още Тоцева.
Сто процента позитивни отзиви в чуждите медии днес има само по темата за износ на продукти и услуги. Вдъхновени от феномена „Лудогорец”, испанските медии с ентусиазъм налагат конкретен образ на успешен българин – този на Кирил Домусчиев. Промъкват се и други положителни представи, сред които се открояват най-вече добрите впечатления от прочутото гостоприемство на българите, допълни тя.
Не се вълнувайте толкова какво мислят и говорят за вас в чужбина. Мислете най-вече за това как да се случи трансформация в обществото, посъветва хърватският режисьор Хървойе Хрибар.
"Нека не се фокусираме непрестанно върху индивидуалните успехи на някой българин, а да се стремим да градим собствено самочувствие и умение да бъдем доволни, че сме такива, каквито сме”, посочи цигуларят и диригент Максим Ешкенази.
mediapool.bg