Зам.-военният министър Атанас Запрянов не вижда грешки на пилотите в поредния инцидент с армейски хеликоптер.
"Екипажът е изпълнявал тренировъчна задача по авиомедицинска евакуация, която изисква да се лети на пределно ниски височини. Ятото птици е внезапно явление и събитие. Според мен те са реагирали правилно, за да избегнат по-лошото – птиците да засегнат двигателите, което би довело до по-тежка ситуация”, каза Запрянова пред бТВ.
Във вторник вечерта военен хеликоптер ”Кугър” прекъсна електропровод и остави квартали на град Стамболийски без ток и вода за няколко часа. При инцидента нямаше пострадали.
По думите на Запрянов правилно е било и решението на екипажа след удара в електропровода веднага да се предприеме кацане, за да се види състоянието на машината.
"Вероятно е можело да долетят до базата, но професионално са решили да извършат аварийно кацане, което позволява машанита да бъде сертифицирана и огледана, и вертолета да се прибере в база Крумово. Мисля, че са действали професионално и мерките, които се предприемат са правилни”, коментира зам.-министърът.
На въпрос налага ли се преосмисляне на задачите с оглед на трудността и недостатъчния нальот, който имат Запрянов отговори: "Поставил съм задача на командира на ВВС ген. Стойков да преценят точно учебните планове, да се прегледа подготовката и да се надгражда подготовката на летците, да се степенуват задачите в учебните планове, които изпълняваме и да повишаваме летателните часове”.
Инцидентът става два месеца и половина, след като катастрофира военен хеликоптер Ми-17 и загинаха двама пилоти. Според МО причината за инцидента е загуба на рефлекси у пилотите.
Миналата година пък един военен загина при разбиването на военноморски хеликоптер "Пантер" в Черно море. Тогава МО съобщи, че инцидентът се дължи на пилотска грешка.
Бедственото състояние на армейската техника е известно от години.
Заради него пилотите летят опасно малко и губят рефлекси, което е опасно за живота им. Около половината от военните пилоти на практика не летят.
mediapool.bg