Партията на новия политик и бивш журналист Николай Бареков "България без цензура” е една от малкото формации, които са се радвали на позитивно медийно отразяване в хода на предизборната кампания. Лидерът й пък е сред ограниченото количество политици, за които медиите по-често говорят добро, отколкото лошо.
Това показва медийният мониторинг на Института за социална интеграция (ИСИ), представен в сряда в БТА. Лявата неправителствена организация, в чийто управителен съвет преди е бил и Сергей Станишев, е следила 20 телевизии, сайтове и вестници в периода 25 март - 10 май, като са регистрирани 11 200 информационни единици.
Най-често споменавана в медиите е ГЕРБ (5218 информационни единици), следвана от Коалиция за България (4371), ДПС (2882), "България без цензура” (1792), "Атака" (1553), АБВ (1131) и Реформаторския блок (880).
Информациите за повечето партии и коалиции са в отрицателния смисъл, като освен партията на Бареков изключение са още АБВ, НФСБ и "Зелените”, но в по-малка степен.
Най-често са отразявани изявите на експремиера Бойко Борисов (2339 единици т.е. почти половината от тези на цялата партия), като далеч зад него остава Сергей Станишев, който в същото време води листата на Коалиция за България. На трето място е Николай Бареков, но той е от малцината, към които медиите показват положително отношение.
Според ИСИ кампанията не се фокусира върху послания и теми с европейски контекст, а прилича по-скоро на кампания за местни или парламентарни избори. Тенденцията се запазва и при следенето на 12 регионални медии.
Анализ на посланията на партиите и лидерите им показва, че при БСП те са насочени към социално-икономическите проблеми, и по-специално трудовата заетост.
Един от постоянните акценти в кампанията при ГЕРБ е, че изборът на ЕНП ще даде на България влияние в Европа, а честа тема за водача на листата на Реформаторския блок Меглена Кунева е темата за свободата.
На първо място по честота при "България без цензура" са обещанията за разкриването на работни места и намаляване на младежката безработица. При АБВ се открояват предложения за диалог и съгласие по основните национални проблеми.
Посланията на "Атака" почти не присъстват в наблюдаваните медии, като получават публичност само в рамките на партийната телевизия, посочват от ИСИ.
mediapool.bg