Кламер БГ - Новини: Външно издирва платилите такса "коронавирус", за да им върне по пет/десет евро

Външно издирва платилите такса "коронавирус", за да им върне по пет/десет евро

Коронавирус

|
Ср, 08 Апр 2020г. 14:07ч.
Външно издирва платилите такса "коронавирус", за да им върне по пет/десет евро

Българският консул в Хага Свилен Иванов, който самоволно въведе такса "коронавирус", ще бъде върнат в София и ще се мисли как да бъде наказан.

"Обяснението на дипломата е, че таксата била нужна, за да осигури предпазни заграждания пред консулската служба, въпреки че тя е ремонтирана през 2019 г. Не може в грубо нарушение на законите да започнеш да събираш такса", съобщи външният министър Екатерина Захариева.

Въведената от Илиев такса била по пет евро за български граждани и десет евро - за нидерландски и други граждани.

Захариева уточни, че засега е установено, че таксата е събрана от двама души. На всички потърпевши ще им бъдат върнати парите.

"Наказанието ще бъде решено впоследствие, предсрочното прекратяване на мандата е едно от най-сериозните наказания за един дипломат", каза Захариева.

Нарушението е било засечено от посланика в Нидерландия, който е уведомил и ръководството на министерството.

"Очевидно това не е първото нарушение на въпросния консул…Решението и на Кариерната комисия и моето е командировката му веднага да бъде прекратена и той да бъде върнат веднага в София. Ще процедираме според закона за държавния служител, закона за дипломатическата служба чрез образуване на дисциплинарно производство. Реагирахме веднага", допълни тя.

Захариев коментира, че какъвто и да е бил мотивът за въвеждането на таксата, "дори и да е бил с най-добри намерения, не можеш в грубо нарушение на законите сам да започнеш да събираш такса".

Външният министър каза, че консулската ни служба в Хага е ремонтирана през 2019 г., въведен е електронен портиер, увеличени са гишетата.

"Реагирахме веднага и спряхме това незаконно действие, много се надявам това да не доведе до уронване на престижа на служителите ни зад граница от всякакъв ранг, защото те работят на първа линия, за да облекчим административните услуги, както и при прибирането на български граждани", коментира вицепремиерът.

Консулските услуги са обект на чести критики, но на места българите оценяват високо работата на служителите.

Често качеството на услугата се определя от нивото на българските представители в дадена страна, но на места има и остър недостиг на персонал.

mediapool.bg