Казусът с европроекта, от който Моника Станишева декларира, че се отказва, показа, че в Европа има неписани правила, които трябва да се спазват и у нас. Такова мнение изрази евродепутатът Ивайло Калфин, помолен да коментира дали това е голямо петно за България, тъй като от председателя на Европарламента Мартин Шулц се изисква да дава обяснение по този въпрос.
"Темата е неприятна и се радвам, че приключи с връщането на средствата. Има някои неписани правила и не е нужно да са написани, за да спазваш европейските норми", коментира още той.
Калфин напомни, че въпросът е повдигнат от Ингебор Гресле, която е германски евродепутат от ЕНП и негов колега от бюджетната комисия в Европейския парламент. Двамата са имали разговор, в който тя казала, че основното й обвинение е към генералния секретар на парламента защо не е предприел мерки по-рано. "Радвам се, че този въпрос вече приключи и не ми се иска с него да свързват България в ЕП", каза още Калфин.
Преди два дни говорителят на ЕНП в бюджетната комисия на Европейския парламент Ингебор Гресле настоя председателят на ЕП Мартин Шулц, кандидат за следващ председател на Европейската комисия, да даде пояснения как от парламентарния бюджет са били предоставени 60 000 евро за рекламна кампания на българско дружество, свързано с председателя на БСП и на Партията на европейските социалисти (ПЕС) Сергей Станишев.
Става дума за договор с фирмата на Моника Станишева, съпруга на лидера на левицата. Ден по-рано Станишева разпространи писмо до медиите, че е взела "трудно решение", въпреки изрядността на договора и оценката по работата, да се откаже от проекта за популяризиране на ЕП.
За странното финансиране на интернет сайт, базиран като блог, за който фирмата на Моника Станишева е получила 60 000 евро, съобщи миналата година сайтът "Биволъ" .
Страницата razberiep.eu, създаден по проекта "Как разбираме ЕП" от фирма на Моника Станишева, се оказа изработен с безплатния софтуер WordPress, а графичната му визия струва 60 долара.
Посоченият сайт е част от проект за 118 720 евро, финансиран частично от Главна дирекция "Комуникация" на Европейския парламент за популяризиране на предстоящите европейски избори.
Европарламентът финансира 50% от сумата с грант, а другата половина е осигурена от изпълнителя на проекта "Актив Груп" ЕООД, дружество с едноличен собственик Моника Станишева.
Другите части от проекта са организиране на конференция в Софийския университет и конкурс за детска рисунка. Финалът на проекта ще е непосредствено преди евроизборите, когато ще се проведе симулация на работата на Европейския парламент – "Европейският парламент на живо".
Според "Биволъ" използваната версия на WordPress 3.5.1 за направата на сайта не е актуална и има бъгове и уязвимости, става ясно от тестове.
mediapool.bg