Със Закона за предучилищното и училищното образование за първи път се предвижда механизъм, който да разшири имотите или частите от тях, освободени при закриване или преобразуване на държавни и общински училища, детски градини и центрове за подкрепа, за които няма обществена потребност за използването им за образователни, здравни, социални или хуманитарни дейности, да могат да се използват и за други дейности.
Това заяви министърът на образованието и науката Тодор Танев в отговор на парламентарен въпрос от депутата Манол Генов каква е политиката на МОН за искания на общини за промяна на предназначението на бивши училищни сгради с отпаднала необходимост.
За да се приложи обаче заложеното в новия училищен закон за сградите на закритите училища, е необходимо да бъдат изпълнени условията - в срок от две години да не е идентифицирана обществена потребност за използването на сградите за образователни, социални, здравни и хуманитарни дейности, но и да има положително становище на министъра на образованието и науката, изготвено въз основа на оценката на образователните потребности на общината, посочи министър Танев.
Той добави, че другото условие е населеното място да е с население под 5000 души.
Манол Генов заяви, че поставя този въпрос, тъй като през последните десет години заради демографските проблеми страната ни "преживя вълна от закриване на училища по села и в по-малките градове".
Общините не са в състояние за стопанисват тези необитаеми училищни сгради, добави депутатът.
mediapool.bg