Кламер БГ - Новини: И "Теленор" склонил на предсрочно прекратяване на договора срещу три месечни такси

И "Теленор" склонил на предсрочно прекратяване на договора срещу три месечни такси

България

|
Пет, 01 Септ 2017г. 17:44ч.
И "Теленор" склонил на предсрочно прекратяване на договора срещу три месечни такси

Мобилният оператор "Теленор" също е склонил до два месеца да предприеме действия по промяна на условията по договорите с потребителите си и те вече да имат право предсрочно да прекратяват отношенията си с телекома като заплатят само три месечни вноски, дължими по предпочетения от тях план независимо колко време остава до изчитането на контракта. Това стана ясно от думите на председателя на Комисията за регулиране на съобщенията Веселин Божков във Варна в петък, цитиран от БНР..

"Теленор" беше последният телеком, който отказваше да въведе промяната и поради тази причина срещу него бе заведен колективен иск от Комисията за защита на потребителите по същия начин, по който действаше и срещу "Виваком" и "Мобилтел". Така все още клиентите на "Теленор" са длъжни да платят всички дължими месечни такси до края на изтичането на сключения договор, ако искат да го прекратят предсрочно.

Без да посочва имена, Божков каза, че след разговор преди ден с представители на третия оператор, който не е въвел облекченото разтрогване на договорите, му било казано, че до два месеца ще предприемат процедура по промяна на условията и " и това е една добра новина за българските потребители".

От "Виваком" намалиха неустойката за предсрочно прекратяване на договора от 1 май 2015 г. до три стандартни месечни абонамента за гласови услуги, интернет и телевизия, но се възстановяват евентуално получените вече отстъпки и ако има предоставено устройство на лизинг, неговата пълна цена се погасява.

"Мтел" се съгласи на същата промяна от 1 юли 2016 г., докато от "Теленор" продължиха да упорстват, но явно под заплахата да бъдат осъдени са решили и те да предприемат тази стъпка.

Регулаторният шеф съобщи още, че от влизането в сила на новите правила за отпадането на роуминга в Европейския съюз при гласовите услуги и текстовите съобщения потреблението на услугата се е повишило около 18 пъти.

mediapool.bg