Кламер БГ - Новини: За “летателните“ пари и авиобазите. 11 въпроса след поредния инцидент във военната авиация

За “летателните“ пари и авиобазите. 11 въпроса след поредния инцидент във военната авиация

Анализи и Коментари

|
Пет, 30 Септ 2022г. 14:10ч.
За “летателните“ пари и авиобазите. 11 въпроса след поредния инцидент във военната авиация

Сн. БГНЕС, архив

Поредният инцидент във Военновъздушните сили отново загатна за системните проблеми във военната авиация. Случващото се там обикновено е "строго секретно", но въпросите остават:

1. Колко са хората извън авиобазите, които летят по няколко часа годишно, за да взимат т.нар. "летателни" пари. Защо тази практика не е прекратена с години на фона на ограничените ресурси?

2. По колко часа годишно летят българските пилоти?

3. Какъв е анализът и какви мерки са предприети от МО, след като според официални данни само през миналата година са допуснати 43 авиационни произшествия с български военни въздухоплавателни средства?

4. Кой и как осъществява контрола над качеството на извършените ремонти на авиационна техника?

5. Колко милиона струва поддръжката на съветските самолети тази година и колко от тях летят?

6. Кога разследването на прокуратурата за авиокатастрофата, при която преди повече от година изтребител МиГ 29 се разби в Черно море и пилотът майор Валентин Терзиев загина, ще завърши?

7. Защо изтребителите МиГ 29 бяха пребазирани от "Граф Игнатиево" на летище "Пловдив"/авиобаза Крумово, а не в авиобаза "Безмер", където пистата е ремонтирана и има всички необходими системи?

8. Защо служебният военен министър Драгомир Заков предупреди за проблеми с пистата в "Безмер" при положение, че сегашното ръководство на МО обяви, че всичко е наред?

9. Как се осъществява контрола на ремонтните дейности в авиобазата "Граф Игнатиево"?

10. Какво е бъдещето на бойната авиация след средата на 2023 година, когато вероятно ще бъдат приземени съветските машини?

11. Защо все още не са осигурени модерни 3D радари?

mediapool.bg