Поредният инцидент във Военновъздушните сили отново загатна за системните проблеми във военната авиация. Случващото се там обикновено е "строго секретно", но въпросите остават:
1. Колко са хората извън авиобазите, които летят по няколко часа годишно, за да взимат т.нар. "летателни" пари. Защо тази практика не е прекратена с години на фона на ограничените ресурси?
2. По колко часа годишно летят българските пилоти?
3. Какъв е анализът и какви мерки са предприети от МО, след като според официални данни само през миналата година са допуснати 43 авиационни произшествия с български военни въздухоплавателни средства?
4. Кой и как осъществява контрола над качеството на извършените ремонти на авиационна техника?
5. Колко милиона струва поддръжката на съветските самолети тази година и колко от тях летят?
6. Кога разследването на прокуратурата за авиокатастрофата, при която преди повече от година изтребител МиГ 29 се разби в Черно море и пилотът майор Валентин Терзиев загина, ще завърши?
7. Защо изтребителите МиГ 29 бяха пребазирани от "Граф Игнатиево" на летище "Пловдив"/авиобаза Крумово, а не в авиобаза "Безмер", където пистата е ремонтирана и има всички необходими системи?
8. Защо служебният военен министър Драгомир Заков предупреди за проблеми с пистата в "Безмер" при положение, че сегашното ръководство на МО обяви, че всичко е наред?
9. Как се осъществява контрола на ремонтните дейности в авиобазата "Граф Игнатиево"?
10. Какво е бъдещето на бойната авиация след средата на 2023 година, когато вероятно ще бъдат приземени съветските машини?
11. Защо все още не са осигурени модерни 3D радари?
mediapool.bg