Кламер БГ - Новини: Броят на жертвите в Генуа вече надхвърля 40

Броят на жертвите в Генуа вече надхвърля 40

Европа

|
Ср, 15 Авг 2018г. 13:15ч.
Броят на жертвите в Генуа вече надхвърля 40

До момента е потвърдена смъртта на 42 души при рухването на моста в Генуа вчера, заяви главният прокурор на Генуа Франческо Коци, цитиран от ДПА. Той добави, че броят на загиналите все още не е окончателен. Сред тях са три деца, съответно на 8, 12 и 13 години. Ранените са 16.

Властите засега не разполагат с достатъчна информация, за да определят причините за катастрофата. Министърът на транспорта насочи вниманието към италианската компания оператор на магистралата, като обяви, че ще започне процедура по отнемане на концесията й.

Вицепремиерът и вътрешен министър Матео Салвини от своя страна разкритикува бюджетните правила на Европейския съюз, заради които Италия не била безопасна.

Пожарникари и други спасителни екипи цяла нощ са издирвали загинали и оцелели под отломките на пътното съоръжение. Евакуирани са жителите на сгради, намиращи се близо до срутилия се мост поради опасения, че може да се рухнат и други части от него.

Вчера малко преди обяд стометров участък от моста "Моранди" рухна от височина около 50 метра върху два склада, железопътна линия и речно корито. Паднаха и между 30 и 35 автомобила, които се движели по моста в момента на катастрофата.

Мостът, наричан от местните жители "Бруклин бридж", е ключов елемент от шосето Милано-Генуа и шосето, което свързва Генуа с Франция. "Хората, които живеят в Генуа, минават по този мост по няколко пъти на ден", каза италианският заместник-министър на инфраструктурата и транспорта Едоардо Рикси, който е генуезец.

Критиките на Салвини

Италианският министър на вътрешните работи Матео Салвини разкритикува остро строгите правила на ЕС след рухването на моста в Генуа, предаде ДПА.

Според него именно заради тях Италия не е безопасна.

Средства, които иначе биха били изразходвани за здравеопазване и безопасност, "според строгите правила, наложени от Европа, не се позволява да бъдат използвани", заяви евроскептичният политик пред местната станция "Радио 24".

Лидерът на участващата в правителството евроскептична партия отбеляза, че "постоянно трябва да се иска разрешение, за да се похарчат пари". Това не бива да спира Италия да поддържа улиците и сградите си, подчерта Салвини.

Започва процедура по отмяна на концесията на магистралата

Италианският министър на транспорта Данило Тонинели обяви, че започва процедура по отмяна на концесията на магистралата след пропадането на моста в Генуа, предаде Ройтерс.

Тонинели ще настоява и за значителни санкции, които могат да достигнат 150 милиона евро според условията на концесията.

Транспортният министър увери, че правителството ще извърши проверка на стари мостове и тунели в страната.

Тонинели поиска оставката на ръководството на Аутостраде пер л'Италия (Autostrade per l'Italia) - оператор на пропадналия мост в Генуа. Според него Аутостраде не е изпълнила задълженията си по договор за управление на тази инфраструктура.

Не било възможно да се предвиди срутването

Не е било възможно да се предвиди срутването на моста на магистралата в Генуа и е прекалено рано да се установи причината, заяви директор на акционерното дружество Аутостраде.

"Срутването беше неочаквано и непредвидимо. Мостът беше под постоянно наблюдение, дори повече, отколкото предвижда законът", заяви Стефано Мариляни, директор на дружеството за района на Генуа. "Нямаше никаква причина мостът да се смята за опасен", подчерта той.

Аутостраде е част от инфраструктурната група Атлантия, която е един от големите участници в управлението на магистрали и летища, информира Франс прес. Тя има амбицията да се превърне в "оператор номер 1 в света на транспортните инфраструктури".

Атлантия - италианският гигант на магистралите

Наследник на държавната компания Аутостраде СпА (Autostrade SpA), приватизирана през 1999 година, Атлантия е част от галактиката на Бенетон (Benetton): известната фамилия италиански индустриалци е основен акционер с 30 процента от капитала.

Атлантия управлява над 5000 километра магистрали, най-вече в Италия, с 51 процента от мрежата на страната, сред които е и оста Милано-Болоня-Флоренция-Рим-Неапол, както и 51 процента от италианското сдружение за тунела Монблан. Компанията е оператор на магистрали и в Бразилия, Чили, Индия и Полша.

Атлантия показва в брошура, налична на сайта на компанията, че вече е похарчила 11,4 милиарда евро от 1997 година за подобрения на мрежата си в Италия в рамките на строителна програма за 24,4 милиарда евро за 923 километра магистрали. В брошурата се посочва, че се чака зелена светлина от властите, за да започне заобикалянето на Генуа.

Освен това през март Атлантия се превърна в основния акционер на Гетлинк (Getlink), бившия Евротунел (Eurotunnel), който експлоатира тунела под Ламанша, като е купила за 1,06 милиарда евро 15,49 процента от капитала и 26,66 процента от правата на глас.

Италианската компания е представена също във въздушния сектор от 2013 година с двете летища на Рим - Фиумичино и Чампино (47 милиона пътници миналата година).

Атлантия е реализирала през 2017 година чиста печалба от 1,17 милиарда евро и оборот от 5,97 милиарда (растеж с 4,5 и 8,9 процента спрямо миналата година).

Капитализацията на Атлантия, чиито акции загубиха над 10 процента на Миланската борса след срутването на моста в Генуа, надвишаваше 20,5 милиарда евро в понеделник вечерта.

Акциите вчера в края на деня поевтиняха с 5,39 процента до 23,54 евро на италианския пазар, който отчете спад от 0,30 процента.

mediapool.bg