Правителството на Борис Джонсън планира медийна кампания в цяла Европа, за да убеди правителствата и гражданите в Европейския съюз, че Обединеното кралство е твърдо решено да напусне ЕС на 31 октомври, със или без сделка, пише сайтът Politico.
Преди седмица британското правителство обяви, че ще стартира най-голямата рекламна кампания в страната от Втората световна война насам, която ще струва 100 млн. паунда и ще агитира британците за напускане на ЕС дори и без споразумение с ЕС.
Кабинетът на Борис Джонсън явно е решил да разшири "светкавичната рекламна война" и на континента, защото вече официално се купуват рекламни пространства в най-големите европейски вестници и онлайн издания. Поместените материали имат линк, който води до информация на британското правителство за Брекзит, пише сайтът "Политико" в четвъртък.
Част от кампанията е предназначена да стигне до британските граждани, които живеят на континента. По-голямата цел обаче е европейските столици да схванат посланието, че Обединеното кралство не блъфира, когато казва, че ще напусне ЕС на 31 октомври.
Кампанията може би ще е съпътствана с дипломатически совалки из европейските столици, които да подготвят срещи на Борис Джонсън с лидерите на Германия, Франция и Италия по време на срещата на Г-7 във френския курорт Биариц в края на август.
Самият Джонсън няма да преговаря с колегите си от ЕС, тъй като европейските лидери са против ново отваряне и предоговаряне на споразумението, постигнато от бившия британски премиер Тереза Мей, което обаче британският парламент отказва да гласува. Политическият блокаж доведе до оставката на Мей през юни и избирането на твърдолинейния привърженик на Брекзит Борис Джонсън за лидер на Консервативната партия и премиер на страната.
Предвижда се британският министър за Брекзит Стивън Баркли да проведе разговори в някои европейски столици и да подготви срещите на премиера в Биариц.
В сряда вечерта британският финансов министър Саджид Джавид обяви отпускането на допълнителни 2.1 милиарда паунда, които ще бъдат похарчени за подготовката на Брекзит без сделка.
Публичната информационна кампания във Великобритания и ЕС се очаква да започне през втората половина на август.
Говорител на правителството каза, че е от първостепенно значение организациите, общностите и гражданите да разполагат с правилната информация и подкрепа, след като Великобритания напуска ЕС на 31 октомври.
"Ето защо ще стартираме мащабна обществена информационна кампания, в която ще посочим какво трябва да знаят бизнеса и обществеността, докато се подготвяме да напуснем ЕС", каза той.
Не е изключено изпращането на листовки по пощата, заяви официалният представител, като това ще повтори решението на Дейвид Камерън да изпрати на всяко домакинство правителствен агитационен материал за гласуване в полза оставане в ЕС на референдума през 2016.
Кампанията е одобрена от новата силна правителствена подкомисия за Брекзит, която се ръководи от дясната ръка на премиера Майкъл Гоув, за когото се твърди, че здраво се е хвърлил в новата си роля.
"Той провежда брифинг след брифинг“, каза британски служител.
"Изглежда, че сме в режим на кампания. През последните три дни правителството предприе повече активности отколкото през предишните три месеца. Вземат се решения.“
Доминик Къмингс, бившият директор на кампанията за напускане на ЕС, когото Джонсън назначи за старши съветник, ще играе ключова роля при определянето на лозунга на кампанията, заяви източникът.
На Къминг се гласува доверие заради изключително успешния слоган "Да поемем отново контрола“. (Take back control).
Този път посланието ще бъде, че Великобритания е на път да излезе, "и това ще бъде ОК", добави цитираният служител.
Бюджетът на кампанията ще бъде 138 милиона британски лири и ако бъде изхарчен целият, може да се сравнява със световната реклама на голям блокбъстър, каза експертът по маркетинг Бирмингам Сити Юнивърсити Еугенио Траяна (Eugenio Triana).
Откакто Джонсън встъпи в длъжност миналата седмица с обещание за светкавична подготовка на Брекзит със сделка или без, правителствената машина беше впрегната във формирането на новия шестчленен подкомитет за излизането от ЕС, председателстван от Джонсън и ежедневен подкомитет, председателстван от Гоув.
Гоув, бившият секретар по околната среда, който донесе реформаторски устрем в работата на ведомството, сега е основната политическа фигура, координираща плана за Брекзит на Великобритания. Той получи правомощия да инструктира служители в отдела за излизане от ЕС, където са базирани много от висшите държавни служители, подготвящи Брекзит без сделка.
"Даунинг стрийт" съобщи, че Джонсън няма да преговаря с лидерите на ЕС, докато те не се откажат от условието си да не се отваря наново договореното от Тереза Мей споразумени за напускане на ЕС.
Джонсън иска да отпадне плана за избягване на твърда граница между Северна Ирландия и Ирландия, като предпоставка за нова сделка. Ако не го получи, той се е заклел да си тръгне без сделка.
mediapool.bg