Седем граждански организации се обявиха срещу начина, по който се подхожда за реконструкцията на бул. "Дондуков" в София. Те са изпратили писмо с искания за цялостно преразглеждане на процедурата до столичния кмет на София Йорданка Фандъкова, до комисиите в Столичния общински съвет, до представителите на САБ, КАБ, ИКОМОС, до омбудсмана и обществения посредник и др. До този момент няма отговор на искането им за повече информация и представяне на плановете за ремонта.
Седемте неправителствени организации смятат, че реконструкцията на бул. "Дондуков" е безспорно необходима и наложителна, но цялата процедура има редица проблеми, които обуславят необходимостта от спешна намеса за коренна промяна в подхода и начина на изработване, процедиране и одобряването на проекта.
Към момента проекта за реконструкцията на булеварда не е публикуван, нито е представен публично, както изисква Наредбата на Столична община за реда и начина за провеждане на обществени обсъждания, коментира Росина Станиславова от сдружение "Бели Брези".
При последната дискусия на 13-ти март 2017 г. липсваха каквито и да било данни и анализи за това каква е целта, ползата, икономическият и социален ефект за живеещите, допълни тя.
Днес от 17 часа в "Сити Марк Център" (бившето кино "Левски") е насрочено финалното обществено обсъждане на проекта. Не е ясно дали ще бъдат показани чертежите и какво планира общината да прави.
Неотдавна зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев съобщи, че ремонтът на булеварда започна на 1 юни и трябва да приключи до началото на септември. Предвижда се подмяна на паважната настилка с асфалт, а движението по булеварда остава двупосочно, въпреки идеята да стане еднопосочен.
Ремонтът на около 2-километровата отсечка от ул."Кракра" до Младежкия театър ще струва около 6 млн. лв. Изпълнителят беше избран преди години и е "Трейс Груп Холд".
Според неправителствени организации представеното проучване на общественото мнение за бъдещата реконструкция на интернет страницата на Столична община не е представително и коректно и изводите от него не са правомерни. Онлайн анкета за подмяната на паважа с асфалт даваше възможност за многократно гласуване от един и същ компютър, което напълно компрометира каквито и да било резултати от нея, посочват от организациите.
Облекчаването на автомобилното движение в центъра чрез асфалтиране ще стимулира още по-интензивния трафик и е в противоречие с намерението на столичния кмет градът да е "за хората", а не за колите.
Тъй като централната градска част е обект на културно-историческото наследство
и автентичните настилки, включително различните видове паваж, са част от тази среда, до момента не е ясно дали Столична община е извършила необходимите съгласувателни действия с Националния институт за недвижимото културно наследство (НИНКН) и с Министерство на културата.
Към момента не е представена документация за технологията на реконструиране на трамвайното трасе по бул. "Дондуков", което предизвиква опасения за липсата на предвидени определени елементи, които да ограничат шумаи да подобрят комфорта на пътуване, посочват още в писмото до Фандъкова неправителствените организации.
Писмото е подписано от инициатива "Граждани за зелена София", "Обществен и релсов транспорт", Граждански обществен районен съвет "Красно село", Български център за зелена икономика, фондация "ЕкоОбщност", Съюз на урбанистите в България, колоездачен клуб "Велосити" и Радостина Петрова.
mediapool.bg