Кламер БГ - Новини: Виолета Комитова: Бившият шеф на "Автомагистрали“ е по-влиятелен от министъра

Виолета Комитова: Бившият шеф на "Автомагистрали“ е по-влиятелен от министъра

България

|
Нед, 27 Юни 2021г. 12:55ч.
Виолета Комитова: Бившият шеф на "Автомагистрали“ е по-влиятелен от министъра

Виолета Комитова

В понеделник МРРБ отново ще внесе документи за вписването на временното ръководство на "Автомагистрали“, съобщи в неделя министърът на регионалното развитие и благоустройството Виолета Комитова. Пред БНР тя обясни, че се иска вписването на временното ръководство от трима души до провеждане на конкурс за постоянно ръководство, състоящо се от петима души, който предстои в началото на юли, но съдия Мария Вранеску е отказала това вписване два пъти.

Комитова отбеляза, че същата съдийка е спряла и вписването на ръководството на Александровска болница, както и на Българската банка за развитие, за което съобщи в петък министърът на икономиката Кирил Петков.

"Аз вече виждам четири намеси на Мария Вранеску“, заяви министър Комитова и допълни, че бившият изпълнителен директор на "Автомагистрали“ Стоян Беличев е по-влиятелен от министъра на регионалното развитие към днешна дата.

"Г-н Беличев и съдия Мария Вранеску много се тревожат, че аз искам за 15 дена (от 22 юни до 5 юли) да сложа временно ръководство“, каза Комитова.

По темата с предплатените авансово пари на фирми за пътно строителство тя посочи, че това крие огромен инвестиционен риск парите да се изгубят, фирмите да фалират и нищо да не се построи. "Този риск аз не бих го предприела, ако парите бяха лично мои. Това е все едно да си купите мебели сега за къща, която ще построите след пет години “, добави министърът.

Предстоят срещи на ръководството на МРРБ с всички фирми, които са взели аванси. Ще работим, за да си завършат работата по договорите, каза тя. "Фирмите са доста. Една по една те ще дойдат при мен да поговорим. Те трябва да си завършат работата по договорите.“

Държавата отделя много пари за строителство на пътища, а ние всички сме инвеститори в тези пътища, защото се дават пари от бюджета. От друга страна обаче строителните фирми се оплакват, че парите са малко и това се отразява на качеството, отбеляза Виолета Комитова.

"И двете страни са прави. Знаете ли защо се получава така? Защото между тези две има една дупка, в която се е наместило едно невидимо явление, наречено корупция. Тя няма партия, няма цвят, няма мирис, тя е невидима, тя е потайна, тя е коварна. Тя се извършва от хора, които имат власт. Те не се страхуват от прокуратура, от съдебна система, затова си позволяват да извършват корупция“, каза регионалният министър.

По думите й тя знае как може да се случи превантивната борба с корупцията в строителството. Няма да раздаваме повече пари за строителство без обществени поръчки като въпросните аванси, което е изкривило изцяло конкуренцията и строителната среда. Назад към пазарната икономика и конкуренцията, каза министърът.

Занапред обществените поръчки ще бъдат без инженеринг, край на инженеринга. През инженеринг за един път, на който му трябват 1 милион куб. метра насип, ние можем да напишем 3 милиона, изтъкна Виолета Комитова.

Относно бъдещата национална детска болница Виолета Комитова обясни, че през 2004 г. тогавашното Министерство на здравеопазването се е произнесло по сградата-скелет - че тя не може да върши никакви функции, не е необходима, амортизирана е и няма да се ползва от системата на здравеопазването.

През 2011 г. е изготвен подробен устройствен план за цялата Медицинска академия, където на мястото на сградата-скелет е предвидена чисто нова сграда за детска болница с височина 20 метра. Последвал е обаче търг за реконструкция на старата сграда, обясни служебният министър на регионалното развитие.

"Днес регионалното министерство може да издаде виза за проектиране единствено и само на чисто нова сграда на това място с височина 20 метра“, подчерта Комитова.

mediapool.bg