Кламер БГ - Новини: ВиК-Варна търпи с години майтап от фалшив профил във Фейсбук

ВиК-Варна търпи с години майтап от фалшив профил във Фейсбук

България

|
Четв, 19 Авг 2021г. 14:14ч.
ВиК-Варна търпи с години майтап от фалшив профил във Фейсбук

Сградата на ВиК-Варна

Дружеството ВиК-Варна е търпяло близо три години майтапи от фалшив профил във фейсбук преди да обяви, че не поддържа страница в социалната мрежа. Дружеството излезе с тази позиция, след като в медиите се появиха публикации, базирани върху постинги във фалшивия профил.

"Недобронамерени лица са копирали логото на дружеството и публикуват фалшиви съобщения", се казва в съобщение, публикувано на сайта на ВиК. Дружеството обяснява, че няма профил в нито една социална мрежа и не възнамерява да създава такива профили.

Фалшивата страница на ВиК-Варна има над 700 последователи и е създадена на 23 януари 2019 година. В нея са публикувани редица съобщения, които находчиво превръща девиза "Не ни безпокойте" в нещо като емблема на ВиК.

Любопитното е, че последователите на фалшивия профил нито за момент не усъмняват, че съобщенията са изфабрикувани. Явно,че за тях профилът отразява реалността..

На 18 август фалшвият профил на ВиК-Варна публикува следното съобщение:

"Поради различни ремонти и интервенции, по време на този сезон, абонатите по места може да нямат вода за различни периоди от време. Молим, не безпокойте нашите служители на телефонната централа (и тук във Фейсбук на лично съобщение, защото тук не е информация), тъй като звънят много абонати и служители нямат време и търпение да изслушат всички, при условие, че няма какво да се направи, освен да чакате да пуснем съответните източници на водоснабдяване", се казва в съобщението.

"Често може да качим в него информация,че водата ще дойде в определени часове - но не спирайте на всеки половин час да следите сайта за промени, тъй като често може да ни трябва повече време", пише фалшивото ВиК във Фейсбук.

Това съобщение много наподобява разговор по телефона между клиент и служител на водното дружество. Именно то е цитирано от редица медии, включително Mediapool, което води до съобщението на ВиК за фалшивия профил.

Подобно послание е публикувано от фалшивото ВиК-Варна и на 17 април.

"Уважаеми абонати, в случай на липса на водоснабдяване, но наличие на канализация, дружеството не поема отговорност. Следете всеки ден, по 2-4 пъти дневно официалния сайт за водоснабдителен режим по райони! Избягвайте прозвъняване на телефонния номер, тъй като диспечерите най-често са натоварени и нямат възможност да отговарят", казва ВиК-Варна на своите клиенти.

На 23 януари 2019 г. посланието е същото.

"Днес може би няма да има вода в някой райони на гр. Варна. Не можем да потвърдим кога отново ще има - молим всички абонати да проверяват своите водоснабдителни инсталации за евентуален приток на вода и да проявят нужното разбиране. Очакваме в периода на липса на водоснабдяване, гражданите да са толерантни и да не притесняват операторите ни в телефонната централа! Благодарим за проявеното разбиране!", пише ВиК Варна.

Добрата новина е публикувана на 2 март тази година.

Фалшивото дружество ВиК-Варна уведомява абонатите си, че обмисля ново лого и слоган на дружеството.

"Ще сме благодарни да представите своите предложения и идеи в коментар под този статус", пише дружеството във Фейсбук.

Доволните абонати са предложили редица подходящи идеи за нов слоган – "Не ни безпокойте!", "Тук не е информация!", "Просто некадърници", "Имате вода, но ще ви изненадаме", "Водата е мираж", "Няма какво да се направи"...

mediapool.bg