Кламер БГ - Новини: Телефон 112 иска да вижда координатите при всяко обаждане

Телефон 112 иска да вижда координатите при всяко обаждане

България

|
Пет, 30 Авг 2019г. 08:29ч.
Телефон 112 иска да вижда координатите при всяко обаждане

МВР иска да въведе усъвършенствана система за проследяване на обажданията, които постъпват на спешния телефон 112. Софтуерът трябва да може да установява точните координати на обаждащия се. Когато човекът се намира на открито, точността трябва да е до 5 метра разминаване, а в случай, че е в помещение, локализацията ще до 25 метра.

Става дума за технологията AML (Advanced Mobile Location). Тя дава възможност да се установи точното местоположение на обаждащия се без някакви допълнителни действия от негова страна. Тази технология може да бъде активирана от производителите на смартфони, но само ако държавата е технически готова. България очевидно не е. Към момента у нас се ползва само локализация по клетките на мобилните телефони.

"Локализация, основана на клетките от мобилните оператори, се използва в 112 повече от 10 години – от самото изграждане в Р. България. Докато данните от клетките заедно с вербална комуникация помагат за установяване на местоположението на обаждащия се, точната локализация на местоположението ще позволи още по-бързо реагиране при извънредни ситуации", пишат от МВР.

Другото, на което разчитат операторите на 112, е самият човек, изпаднал в беда, да даде повече обяснения за местоположението си. Често това не е възможно – хората са объркани и не могат да се ориентират правилно, нито пък да дадат адекватни отговори.

"Проучванията показват, че при автоматично предаване на точното местоположение средно около 30 секунди могат да бъдат съкратени на повикване и още няколко минути, когато обаждащите се не могат да опишат своето местоположение поради стрес, нараняване, език или просто непознаване на дадена област", пишат от МВР.

Все още не е ясно колко би струвало добавянето на подобна функция. В момента от силовото ведомство проучват пазара. Изискванията на МВР са технологията AML да се внедри във вече изградената система на тел. 112. Новата функция трябва да има гаранция за нон-стоп работа. От МВР настояват, че максималното време за нефункциониране трябва да е 52 минути при 365 поредни дни.

mediapool.bg