Военното министерство иска да вдигне във въздуха два самолета L-410, които не са летели от години, като за целта в понеделник обяви поръчка за ремонта им.
Очаква се стягането на самолетите да излезе около 4 млн. лева с ДДС. Ще бъдат ремонтирани двигателите и друго оборудване по тях, а освен това ще бъдат доставени и резервни части.
Основната идея е старите чешки машини да се използват за парашутни скокове и някои други дейности, тъй като поддръжката им излизала по-евтина. Поръчката е по заявка на Военновъздушните сили, съобщиха за Меdiapool oт военното министерство.
Парашутистите в армията отдавна имат проблеми със скоковете, като идеята за ремонта на самолетите L-410 е от много години.
Те не са летели от 2009 година. В момента се води, че имаме два транспортни самолета L-410 на въоръжение и два в резерва. Друга подобна машина вече е музеен експонат в Музея на авиацията в Крумово.
България разполага и с три транспортни самолети "Спартан", които бяха закупени за около 55 млн. евро.
В рамките на опита си да постегне военната авиация, която е в плачевно състояние, МО се готви да купи и двигатели за старите съветски изтребители МиГ 29.
Министерството на отбраната твърди, че скоро ще стартира и най-скъпия проект от модернизацията на авиацията – закупуването на нов тип боен самолет.
Вертолетната авиация също е в много особено положение. Според неофициална информация към момента летят само 3 от 12-те хеликоптери "Кугър" заради липса на средства за поддръжка, експлоатация и резервни части.
Ситуацията в момента обаче дори е успокоителна на фона на положението в края на 2013 година, когато летеше само един "Кугър". Основно се разчита на руските хеликоптери Ми 17, които изпълняват задачите по гасенето на пожари.
Във флота нещата се движат в подобен коловоз.
За да се поддържа старото оборудване в последните месеци МО обяви две поръчки за около 8 млн. лева.
На този фон Министерството на отбраната се готви да стартира проекта за купуването на два нови патрулни кораба за над 800 млн. лева.
mediapool.bg