Щом махат всички, а не ни псуват, социологията е добра. Хората като видят багерите и се успокояват. Анализът на нагласите на населението е на премиера Бойко Борисов и беше направен по време на поредната инспекция с джип. Този път той провери как върви разширението на столичния околовръстен път от бул. "Цариградско шосе" до кв. "Младост".
В неделната си обиколка, излъчвана на живо във фейсбук профила му, премиерът беше придружаван от редовните пътници в джипката – министърът на финансите Владислав Горанов и зам.-регионалният министър Николай Нанков. При една от спирките за наглеждане на строителните работи дойде и министърът на икономиката Емил Караниколов, който пътувал за Перник, но видял премиера и решил да се отбие, за да докладва как върви изграждането на тръбата, която да доставя вода за бедстващия град от София.
Нанков информира премиера, че само за два дни, откакто официално е било обнародването строителното разрешително за разширението на околовръстния път, то е трасирано по цялото протежение. При завършването щяло да има четири моста, а под тях кръгови за отбиване от пътя, както и три пасарелки за пешеходци. За 6-те километра път бяха отпуснати над 143 млн. лева от националния бюджет или по 24 млн. лева на километър. Иначе началото на разширението на околовръстното беше официално обявено дни преди местните избори през октомври миналата година.
"След един месец като минем толкова работа ще е отметната. Като пчелички са. Всичко това са нови съоръжения. За това излиза толкова пари", коментира Борисов, карайки джипа покрай трасето. Добави, че когато се направи разширението, веднага по "баирите" отвъд него щели да изникнат комплекси.
"Просто ми е кеф през нивите – нива, кал и след няколко месеца чакъл, след още няколко месеца мостове. Неколкостотин километра поляни и ливади сме ги направили на магистрали и съоръжения. Това ми е любимото", обясни още премиерът.
От видеата от инспекцията се разбра още, че в следващите месеци трябва да бъде пусната поръчка за проектиране и изграждане на разширението на околовръстното шосе от бул. "Цар Борис III" до "Люлин". Този проект щял да е по-тежък заради отчуждителните процедури и да струва над 250 - 300 млн. лева.
"Това обещахме на софиянци – третата линия на метрото и свързването на двете дъги (на околовръстното – бел. ред)", добавя Борисов и обобщава, че тези обещания ще струват 1 млрд. лева на националния бюджет. Нанков казва, че сумата ще е такава с разширението на метрото, а само за околовръстото ще са нужни около половин милиард лева. "И със съфинансирането на метрото колко става? 1 млрд. Какво приказваш само да ми опонираш", скастря го премиерът.
При всяко спиране за традиционен поздрав с работниците и ръководителите на обекта Борисов повтаряше, че трябва строго да се спазват мерките за безопасност, да се правят инструктажи, че хората като се заработели и забравяли да ги следват. Повод за думите му е инцидентът от събота, при който загинаха двама строители на друг обект – приоритет за Борисов, магистрала "Хемус".
Според зам.-министъра на регионалното развитие Николай Нанков причината за инцидента не било неспазване на условията за безопасност, а това, че кофражът не издържал, въпреки е по него работели "най-добрите кофражисти". Строителят – "Автомагистрали Черно море", щели да помогнат на семействата на загиналите.
При една от спирките на премиера по трасето на околовръстното се присъединява и определеният от премиера като "пернишкия герой на социалистическия труд Емо Караниколов" (министърът на икономиката Емил Караниколов – бел. ред).
Краткото му участие в инспекцията на Борисо е за да разкаже колко добре върви работата по полагането на водопровода между Перник и София. До момента били направени 3.5 км от планираните 13.5 км, вече се освобождавал пътят за Големо Бучино, работело се и по водопроводите в Перник, а яз. "Студена" се пълнел в последните дни.
Междувременно обаче се затваря пътят между Мало Бучино и Големо Бучино. Обходният маршрут е по автомагистрала "Струма". Отпада досега въведеното ограничение на движението от центъра на село Големо Бучино до отбивката за регионалното депо за битови отпадъци в Перник.
Готов е водопроводът в участъка от село Големо Бучино до квартал "Мошино" в Перник. Тръбите са положени. Направен е обратен насип, каза заместник-кметът на Перник Стефан Кръстев, цитиран от БНР. Предстои да бъде възстановена асфалтовата настилка, когато атмосферните условия позволят това.
"Пътят е отворен вече за движение, но пък в момента затворен поне до 3 март е участъкът от пътя между селата Мало Бучино и Големо Бучино, където започва усилена работа. Работи се и вътре в град Перник постоянно, и през планината Люлин, така, че вървим напред и се надяваме още от края на месец април или началото на май месец да успеем да предложим един по-облекчен режим на водоподаване за жителите на град Перник", коментира той.
По данни на ВиК водният обем на язовир "Студена" към днешна дата е 3.687 млн. кубически метра при капацитет от над 25 милиона. Притокът е 573 литра в секунда, а разходът - 235 литра.
mediapool.bg