Срещу използването по време на предизборната кампания на платени или провокирани коментатори в интернет, познати като интернет тролове, се обявиха в съвместна декларация Българско дружество за връзки с обществеността (БДВО), Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА), Дружество на ПР специалистите към Съюза на българските журналисти, Българска академична асоциация по комуникации и Асоциация на специалистите по комуникации в общините.
Пиар експертите призовават всички политически партии да заявят ясно, че няма да ползват интернет тролове в своите предизборни кампании. Обръщат се също така към медиите и администраторите на страници и групи в социалните мрежи да модерират отговорно коментарите под материалите и да обявяват публично, когато има такива случаи.
"Практиката да се използват тролове е в пълно противоречие с етичните принципи в ПР и може да навреди сериозно не само на личностите, а и на гражданите. Това манипулира и ограничава свободата на избора – нещо, което трябва всячески да избягваме. Всички имаме нужда от честна и открита предизборна кампания, със сблъсък на идеи, а не на подмолни и вредни трикове“, казаха председателите на управата на БДВО Мануела Тотева, и на БАПРА Екатерина Димитрова.
Специалистите се противопоставят и на практиката на създаване и разпространение на фалшиви новини (fake news) и подчертават, че тя влияе негативно върху информационната стойност и ползите за гражданите и може да доведе до сериозни обществени последствия.
"Всичко това е особено опасно в предизборна ситуация и може да повлияе негативно не само върху изкривяването на резултатите, а и върху отделни хора и техните репутации", смятат петте организации.
mediapool.bg