MEDIAPOOL спечели наградата за медиен сайт на годината 2022. Конкурсът се организира за пета поредна година от Фондация за активно развитие на уеб, която награждава най-добрите проекти в българското интернет пространство.
Отличията са в няколко категории и бяха връчени на официална церемония в София.
Проектите се оценяват от експертно жури в два етапа, включващо едни от най-опитните специалисти в областта на онлайн бизнеса, дизайна и разработката. Общата оценка се формира от 4 критерия – дизайн, програмиране, маркетинг и правно съответствие.
Отделно публиката също има думата със собствена класация във всяка категория.
Победителите в отделните категории получиха уникална статуетка, създадена специално за конкурса от Емил Марков, и грамота.
"Успешното провеждане на конкурса Сайт на годината за пет поредни години и неговото разширяване с рекорден брой участници показва, че в България е налице нуждата от такава трибуна, която да насочва прожекторите към добрите примери в дигиталното пространство. Оспорваната битка в много от категориите, от своя страна, е показателна за позитивното развитие на българския интернет бранш въпреки трудностите през последните години, а може би и точно заради тях", каза Жюстин Томс, съорганизатор на конкурса Сайт на година.
Медиен сайт за 2022
Mediapool.bg спечели наградата на журито в категорията за медиен сайт на годината сред 12 номинирани. Новата визия на уебсайта е дело на Иван Гинев - творчески директор на "Ког Графикс". За кода на сайта се грижи уеб програмистът Милен Петрински.
Второ място журито отреди на уебсайта на българската национална телевизия Bntnews.bg, а трето е за DogsAndCats.bg.
Публиката избра за свой фаворит уебсайта Нула32, на второ място се класира обновеният 24chasa.bg, а на трето - отново DogsAndCats.bg.
Корпоративен сайт за 2022
Една от най-оспорваните категории бе корпоративен сайт, където участваха 15 кандидати.
Журито постави на първо място сайта на консултантска компания Sekure Merchants, която се занимава с оптимизация на финансовите разходи на малки и средни бизнеси.
Втори е сайтът на Българо-американска кредитна банка (БАКБ), а трети - този на БНП Париба Лични Финанси.
Уеб страниците на "КредитЦентър", адвокатска кантора "Джингов, Гугински, Кючуков и Величков" и дерматологична клиника "Дерма Вита" са фаворитите на публиката в същата категория.
Сайт за стартираща или малка фирма за 2022
Уеб проектът на клиниката за пластична и естетична хирургия Re/Shape Clinic спечели приза за сайт за стартираща или малка фирма на журито.
Втората позиция е за сайта на фабриката за производство на врати Titan Doors, следван от дигиталната агенция за уеб дизайн Vectory Design.
В същата категория публиката отличи сайтовете на Vectory Design, дигитална агенция IMPROVE и Alla Breve Music.
Сайт за електронна търговия за 2022
Електронният магазини, който впечатли най-силно журито, е PetMall. Той предлага храни и аксесоари за домашни любимци.
Втората позиция е за платформата за здрави и щастливи домашни любимци "Пет Бъди", а трети останаха Swipe.bg - първата българска платформа за търговия с употребявани смартфони.
Публиката гласува за онлайн магазина за аудиотехника Aval-BG, платформата за мъжка мода IVENTI и отново за "Пет Бъди".
В категорията за малки електронни магазини журито постави на първо място уебсайта на дизайнерския бранд EVEN.
На второ място се класира козметичният онлайн магазин UNDONE Store, а на трето - уебсайтът на фирма "Сембодиа" ООД, занимаваща се с внос и дистрибуция на торове за селското стопанство.
Публиката също избра първото място да заеме сайтът на EVEN, на второ постави Pchelina.bg, а на трето – Esim.bg.
Институционален сайт за 2022
След оспорвана надпревара в категорията първо място спечели страницата на Съюза на българските художници (СБХ), следвана от тези на Университетска болница Лозенец и УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив.
Публиката класира на първо място уебсайта на Университетска болница Лозенец, следван от този на столичният район "Лозенец" и на СБХ.
Победители в останалите категории според преценката на журито са: Wimpy Kid (Продуктов сайт), GombaShop (Сайт за онлайн услуги), Melba Festival 2021 (Сайт на събитие), Топлоцентрала (Сайт на кауза / НПО) и Васил Гърбов - Уеб Дизайнер (Личен сайт).
Най-много гласове от публиката събраха: Нани, Нани, Бебе (Продуктов сайт), платформа за къщи за гости (Сайт за онлайн услуги), Shapeshift Talks (Сайт на събитие), "Бъдете успешни" (Сайт на кауза / НПО) и отново Васил Гърбов - Уеб Дизайнер (Личен сайт).
В допълнителните категории тази година, отличени от публиката, са: мобилното приложение на платформа за работа отвсякъде Multispace, блогът Няма драма - mash up блогЪТ, онлайн играта Minecraft Bulgaria и подкастът 2&200.
mediapool.bg