През юни трябва да бъде извършена втората фаза от изтеглянето на лайнера COSTA CONCORDIA, който заседна край италианския остров Джилио преди две години. Това съобщиха в петък местните власти, предаде Ройтерс.
114,500-тонния съд удари скали край острова на 13 януари 2012 г. 32 души загинаха при инцидента. Корабът бе изправен през септември м.г., но все още лежи пред острова.
Процесът срещу капитана на COSTA CONCORDIA – Франческо Скетино, все още продължава. Срещу италианеца са повдигнати редица обвинения, сред които непредумишлено убийство. Капитанът твърди на свой ред, че не е единственият виновен за инцидента.
Изтеглянето на COSTA CONCORDIA се превърна в най-голямата, сложна и скъпа салвидж операция в историята. Все още обаче не е известно къде ще бъде нарязан корабът. Над 600 млн. евро ще глътне цялото начинание, или повече от половината застрахователна загуба в размер на 1,1 млрд. щ. долара.
Според властите в Италия, най-удачният момент за изтегляне на кораба ще бъде месец юни. Това съобщиха те на специална пресконференция в края на миналата седмица.
Изборът на юни се прави заради очакваната благоприятна метео обстановка. „Избрахме юни тъй като тогава времето ще бъде най-подходящо за операцията, а и целим да изпреварим идващия туристически сезон за Джилио”, каза министърът на екологията Андреа Орландо, цитиран от Ройтерс.
До края на февруари ще бъде решено и кое корабно режище ще приеме кораба, каза Франко Габриели, който е официалният правителствен наблюдател на операцията. Към момента 12 компании са заявили участие в търга за нарязването на кораба. Сред тях са фирми от Великобритания, Италия, Норвегия, Турция, Франция, Китай и Холандия.
Maritime.bg – Свят