"Фейсбук" и "Мозила" са сред компаниите и организациите, които създават фонд от 14 милиона долара за насърчаване на новинарска грамотност и повишаване на доверието в журналистиката, предаде Асошиейтед прес.
Фондът, наречен "Инициатива за почтеност в новините", ще бъде със седалище в Градския университет на Ню Йорк. Той ще действа като независим проект с нетърговска цел на Института за следдипломна квалификация по журналистика към университета.
Сред участниците в инициативата са също основателят на организацията за електронни обяви "Крейгслист" Крейг Нюмарк и Фондация "Форд".
Социологически проучвания напоследък показват, че общественото доверие към новинарските организации е на ниско ниво.
Фалшивите новини и дезинформацията, често прикрити като достоверни новини и разпространявани в социалните медии, започнаха да привличат значително внимание след президентските избори в САЩ миналата година.
mediapool.bg