Кламер БГ - Новини: Левон Хампарцумян: Предстои битка на банките за клиенти заради дигитализацията

Левон Хампарцумян: Предстои битка на банките за клиенти заради дигитализацията

Технологии

|
Пет, 28 Окт 2016г. 13:55ч.
Левон Хампарцумян: Предстои битка на банките за клиенти заради дигитализацията

В банковия бизнес ще стане изключително важна борбата за лоялността на клиента, тъй като, заради многобройните канали за предоставяне на услуги, става все по-трудно задържането на доверието на хората. Това коментира главният изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк" Левон Хампарцумян, който изнесе в петък пред студенти от УНСС първата от серията лекции Бизнес Мастър Клас. Инициативата предвижда топ мениджъри на банката да споделят своя опит и знания със студенти от различни университети.

Според Хампарцумян новите технологии ще променят вида на предлаганите от банките услуги, но не и същността на банковата дейност. Тя ще остане като от преди 500 години - да съхраняват депозитите на хората, да си оставят малко резерви и да дават кредити. "И след 20 години няма да се промени нуждата ни от финансово посредничество“, макар то да е станало по-сложно, допълни банкерът.

Клиентът е в центъра на предлагането на услуги, а финансовите услуги са просто един вид от всички останали услуги, смята още той. По думите му финансовите услуги ще стават все по-достъпни, на все по-разумна цена и ще бъдат все по-разнообразни. "Всеки от нас в бъдеще ще бъде в състояние да си сглобява като частички от Лего финансова услуга по собствен модел, според нуждите и възможностите си“, очерта бъдещето Хампарцумян. "Някои хора наричат това цифровизация или дигитализация, но тя не е цел. Целта е все по-добра и достъпна услуга, а дигитализацията е просто средството да го постигнем“, коментира главният изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк".

Той отбеляза, че все повече в бъдеще банковото обслужване в клоновете ще се трансформира от извършване на обикновени финансови операции (нещо, което клиентите вече могат да правят сами онлайн или чрез мобилното банкиране) към предоставянето на персонализирани финансови услуги и консултации.

"Биткойнът като валута, в момента, в който излезе извън хората, които й вярват, не може да се приеме“, коментира Хампарцумян идеята за пари на бъдещето. Според него вероятността биткойнът да е новата валута, която ще превземе света, е твърде нереалистична, но технологията би могла да се използва от традиционните банки за подобряване на услугите им.

Банковият бизнес все повече се превръща в администриране на големи системи и бази данни, извършване на процеси в реално време, които изискват огромен ИТ ресурс, допълни той. Ако навремето ИТ е била само една от поддържащите банковата дейност системи, сега тя се превръща в сърцето на банката, посочи банкерът.

Той посъветва студентите да учат "счетоводство, защото това е финансовата математика, и информационни технологии“. През следващото десетилетие така, както сега се пишат приложения за смартфони, вече ще се пишат индустриални апликации и всеки с основни умения в ИТ сферата ще може сам да сглобява приложения за бизнеса, в който работи, коментира Хампарцумян.

mediapool.bg