Споразумение за разработване на програми за обучение на младши програмисти в гимназиалните класове, подписаха просветното министерство и високотехнологичните организации БАСКОМ, Българска аутсорсинг асоциация, Българската асоциация по информационни технологии и ИКТ Клъстер.
Целта е подпомагане на ориентацията на учениците към софтуерно професионално образование, за да се задоволи огромното търсене на подготвени кадри от бързо развиващия се ИТ сектор и повечето отрасли от икономиката на страната, които изпитват остър недостиг от специалисти с умения в областта на информационните и комуникационните технологии.
Инициативата ще стартира още следващата година в София, Пловдив, Бургас, Варна и Русе и е е насочена към учениците от IX до XII клас. Проектът ще осигури създаването на качествена учебна програма, преподаване и условия за учене в центрове за придобиване на професионална квалификация "младши програмист“ за всички желаещи ученици.
Завършващите ученици ще могат както да продължат своето образование във ВУЗ в произволна област, също така и да започнат работа като младши програмисти с ограничено работно време. По този начин младите хора ще имат възможност да натрупат реален практически опит, изградят ценни умения за ефикасно и ефективно изпълнение, и поемане на отговорности и работа в екип.
Методите на преподаване, целевите компетентности, учебното и изпитното съдържание, програмата за квалификация на учителите и оценка на качеството ще бъдат изградени с участие на ИКТ асоциациите, експертни неправителствени организации, просветното ведомство и българските технически училища/академии/университети по програмиране, софтуерно инженерство и компютърни науки, в съответствие с най-добрите световни практики. Сертификатът за професионална квалификация ще бъде издаван след полагане на комплексен изпит и портфолио от екипна работа.
"Структурата на учебното съдържание и педагогиката, обаче, ще бъдат разработени по принципите на JUMP Math. Тези принципи осигуряват висококачествено обучение от регулярни учители в разнообразни условия по страната, което е доказано от 5-годишния ни опит с внедряване на системата по математика. Фокусът на учебното съдържание са учителите. Те ще бъдат осигурени с подробно разработени сценарии на уроци, съдържащи постъпкови обяснения и разисквания, действия за активно учене, групови и самостоятелни работи и т.н. Последователното прилагане на тези принципи с добре разработено учебно съдържание осигуряват висока мотивираност, дълбочина на разбирането, качество на разсъжденията и умения за работа в екип“, посочи Явор Джонев, съосновател и председател на Институт за прогресивно образование, внедрил системата за преподаване на математика Jump Math в България.
mediapool.bg