Пазарът на смартфони е много по-голям от това, което "Епъл" (Apple) и "Самсунг" (Samsung) твърдят, обобщава в свое ново проучване агенция "Статиста" (Statista).
Въпреки че тези две компании са пазарни лидери, общият им дял възлиза на максимум 32.5% през третото тримесечие на 2016 г., като това е най-ниският им резултат от над 5 години.
Конкуренцията при пазара на смартфони не се изчерпва само с двата гиганта.
"Самсунг" и "Епъл" отчитат спад на поръчките си за умни телефони съответно от 13.5% и 5.3% през последното тримесечие, докато останалата част от пазара се разраства със 7.7%. И докато търсенето за телефони от нисък и среден клас на развиващите се пазари продължава да се покачва, китайските търговци, водени от "Хуавей" (Huawei), OPPO и "Виво" (Vivo), постепенно скъсяват разликата си с Apple. В същото време засилват присъствието си извън Китай.
Пазарният лидер "Самсунг" все още води значително пред конкуренцията, но предстои да се види колко силно проблемите около "Галакси Ноут 7" (Galaxy Note 7) ще ударят компанията в средносрочен и дългосрочен план.
Предвид застоя на бизнеса с "Айфон" (iPhone) на "Епъл" и проблемите с флагмана на "Самсунг", наближаващите коледни празници обещават да предоставят добра възможност за "Хуавей" и другите компании да разширят допълнително дела си и да се превърнат в още по-голямо предизвикателство за лидерите.
mediapool.bg