Кламер БГ - Новини: Партиите похарчили над 3 млн. лева за медийна реклама

Партиите похарчили над 3 млн. лева за медийна реклама

България

|
Пет, 30 Септ 2022г. 15:08ч.
Партиите похарчили над 3 млн. лева за медийна реклама

Партиите похарчили над 3 млн. лева за медийна реклама

По време на предизборната кампания партиите са похарчили 3 020 075 лв. (без ДДС) за медийно отразяване.

Това показват данните от мониторинг на Института за развитие на публичната среда (ИРПС), който обхваща периода от началото на предизборната кампания до 28 септември. Мониторингът включва официалните страници на 39 национални и регионални медии – 9 телевизии, 3 радиостанции, 11 вестника и 16 информационни сайтове и агенции.

В края на кампанията има сериозни размествания сред участниците, вложили най-много средства в медийния си имидж. На първо място вече е "Продължаваме Промяната" с 675 020 лв. Те са вложили над 480 хил. лв. за предизборна реклама само за периода 20-28-и септември. Основният дял (над 50%) от средствата на формацията е насочен към големите частни телевизии у нас – бТВ и Нова тв. От формацията са дали значителни суми и за отразяване в БНТ (където е насочен и целият им медиен пакет), както и за вестниците "24 часа" и "Труд", онлайн медии и др.

На второ място по разходи вече е "Демократична България" с 419 231 лв. – увеличение с 47 хил. лв. за последния период на кампанията. От коалицията продължават да залагат на големите телевизии у нас – бТВ, Нова тв и БНТ, в които е вложила над 85% от средствата си.

Трета по изразходвани пари за медийно отразяване е БСП с 338 193 лв., което е с 96 хил. лв. повече в сравнение с предишната ни справка. При тях основно перо продължава да е договорът за Гугъл реклама чрез агенция посредник, който бе публикуван на интернет страницата на в. "Стандарт". Това споразумение обаче включва показване на банери в сайтовете на още 25 други онлайн медии, сред които са bradva.bg, petel.bg, vihrogon.bg, uniconbg.com, vecherno.com, vijti.com, onovini.eu, silnabulgaria.eu и др.. Социалистите са насочили средства още към обществената БНТ, партийната си телевизия, вестници и онлайн издания.

Вече четвърта е ГЕРБ с 319 636 лв. От коалицията са вложили едва около 22 хил. лв. в последната фаза на кампанията. Практиката на ГЕРБ продължава да е насочена към относително равномерно инвестиране в разнообразни медии – от големите телевизии, до печатни издания и онлайн агенции.

От "Възраждане" пък имат двойно увеличение в разходите си за реклама спрямо данните от 20-и септември. Така партията е на пето място по разходи за медии с 310 105 лв. Те са следвани от "Има такъв народ" с медийни разходи за 173 561 лв.

В края на кампанията най-много разходи за медии са направили седемте формации, които бяха в 47-ото Народно събрание. Общата сума е 2.04 млн. лв., което е две трети от всички вложени средства.

От медиите, които са наблюдавани от ИРПС, в края на кампанията четири не са публикували сключени договори – вестниците "Борба", "Ние" и "Арда NEWS", както и онлайн платформата "Фрог нюз". Въпреки някои от тях са публикували политическа реклама.

mediapool.bg