Първото у нас практическо предизвикателство за борба с "фалшивите новини" ще се проведе от 19 до 21 май 2017 г. в София. Целта е да се намерят работещи решения срещу явлението, като се използват модерни технологии за обработка и анализ на данни.
Предизвикателството под наслов "Хакни фалшивите новини" (Hack the fake news) ще се проведе в три последователни етапа: 48-часов хакатон, публичен уъркшоп и дискусия и финално представяне на резултатите пред широката публика.
Организатори са "Юнайтед Партнърс", една от водещите български агенции в сферата на маркетинговите, продуктови и корпоративни комуникации, и Българската асоциация на ПР агенциите (БАПРА).
Участниците ще трябва да сформират екипи, които да работят по предварително зададен казус и данни, оформени и предоставени от Сенсика – технологична платформа, която дава възможност на всяка фирма в реално време да получава и извлича цялата значима за бизнеса информация от външни и вътрешни източници.
Записалите се ще сформират отбори от експерти с различни специалности – програмиране, обработка и анализ на данни, включително машинно самообучение, като ще имат възможност да си сътрудничат и обменят знания и опит. Желаещите да участват могат да заявят своето място чрез формата за регистрация.
Инициативата се организира съвместно с Data Science Society – българска доброволческа общност от експерти в обработката, моделирането и анализа на данни.
Генерален спонсор на проекта е HyperScience – компания за технологии в сферата на изкуствения интелект, специализирана в автоматизацията на обемни офис задачи, която повишава ефективността и ефикасността на всекидневните бизнес операции.
Специален партньор на проекта е Международната ПР асоциация (IPRA), а още един партньор е Нов Български Университет (НБУ).
Медийни партньори са БТА, Dev.bg, Kaldata.com, B2b Magazine, Actualno.com.
mediapool.bg