Кламер БГ - Новини: "Кауфланд" прави слънчеви покривите на хипермаркетите си у нас

"Кауфланд" прави слънчеви покривите на хипермаркетите си у нас

Greenpool

|
Ср, 22 Дек 2021г. 14:25ч.
"Кауфланд" прави слънчеви покривите на хипермаркетите си у нас

"Кауфланд България" инсталира фотоволтаични панели на покривите на своите хипермаркети в Дупница, в старозагорския квартал "Бедечка", в бургаския жк "Изгрев" и във варненския "Бриз", за да използва произведената от тях електроенергия за собствени нужди. Догодина слънчеви трябва да станат покривите на всички нейни обекти в България, а плановете й са оттук нататък всеки нов обект, който ще се строи, да има соларна инсталация.

Досегашната инвестиция в енергийната незамисимост на дружеството надхвърля 800 000 лева. Мощността на фотоволтаичните инсталации е 800 kWp, а планираното производство на електроенергия е 890 000 kWh годишно. Всяка от инсталациите може да произвежда около 20 на сто от електрическата енергия, необходима на съответния хипермаркет за една година. Благодарение на инсталациите компанията ще пести около 440 тона въглеродни емисии годишно.

Борбата с изменението на климата е сред централните теми в политиката за устойчиво развитие на "Кауфланд" (Kaufland). През 2021 г. групата Schwarz, част от която е Kaufland, се присъедини към Инициативата за научно обосновани цели (Science Based Targets Initiative/SBTi), за да формулира научно валидирани климатични цели за намаляване на оперативните емисии на Schwarz с 55 на сто до 2030 г. в сравнение с 2019 г.

Плановете на "Кауфланд" са до 2030 г. да намали оперативните емисии във всички страни, в които присъства, с над 80 на в сравнение с 2019 година. В България компанията е заложила преминаване към електроенергия, произведена от възобновяеми енергийни източници от 2022 г. във всички свои хипермаркети, както и в логистичните бази и в административния си офис.

Амбицията на Kaufland е да постигне климатична неутралност най-късно до 2025 г. по отношение на оперативните емисии (обхват 1 и 2). Веригата ще работи също за създаване на стимули за своите доставчици, така че и те да намаляват своите емисии. Стратегията на Kaufland за климата предвижда доставчиците, които са отговорни за 80% от свързаните с продукти емисии от обхват 3, да си поставят климатични цели за изпълнение до 2026 година.

Част от мерките за опазване на климата, предприети от "Кауфланд България" до момента, включват сертификация по стандарта „Системи за управление на енергията“ ISO 50001, използване на иновативна климатичната охладителна система, въвеждане на нови стандарти в логистиката с иновативни сгъваеми палети, изграждане на мрежа от зарядни станции за електромобили на паркингите на свои обекти, използване на рециклируеми каси за многократна употреба при плодовете и зеленчуците и други.

mediapool.bg