Кламер БГ - Новини: Столичани могат да следят онлайн потреблението си на вода

Столичани могат да следят онлайн потреблението си на вода

България

|
Ср, 10 Апр 2019г. 14:23ч.
Столичани могат да следят онлайн потреблението си на вода

Софиянци вече могат да следят през интернет потреблението си на вода в почти реално време и да откриват навреме малки течове по инсталацията в дома си, които ще им бъдат отразени в онлайн справките. Освен това ще могат през компютъра да актуализират титуляра на ВиК партидата при смяна на собствеността на имота, като до 10 юли това ще става безплатно и за онези, които са пропуснали да заявят промяната в установения 30-дневен срок. По-лесно и просто ще става и заявяването и получаването на електронна фактура, стана ясно в сряда при представянето на трите дигитални "услуги като по вода" от "Софийска вода".

Проверката на консумацията на вода ден по ден става възможна при заявяване на монтаж на система от един или два водомера с дистанционно отчитане на данните, модул за прехвърляне на данните от уреда в системата за фактуриране на "Софийска вода", обясни Станислава Стефанова от водния концесионер, в който мажоритарен акционер е френската "Веолия". Възможно е да се адаптират и монтирани вече водомери с дистанционно отчитане като се заяви само модул, който може да обслужва до четири

уреда, обясни тя. Услугата се заявява онлайн или на телефон, може да се плати разсрочено за 12 месеца, като се плати първоначална вноска от 100 лв.

Монтажът на два водомера с един модул струва 459.60 лв., а само на модул с два входа, за включване във системата на налични вече водомери за дистанционно отчитане

– 330 лв.

Към услугата вече има засилен интерес, посочи Стефанова и изтъкна предимството за отчитането на уредите без инкасатори, изключването на вероятността за грешка и ежедневна проверка на потреблението през личния профил на потребителя на сайта на "Софийска вода".

Търговският директор на компанията Габриела Маркоре представи възможността за онлайн смяна на титуляра на партидата, което досега е ставало само в клиентските центрове на водния оператор и е отнемало време. Вече от вкъщи могат да се попълнят исканите заявления и да се представят в онлайн формат необходимите документи и в срок от 6 дни промяната ще е факт. Освен това в следващите три месеца за жилища, чиито титуляри отдавна не са същите, но новите собственици не са предприели нищо за уреждането на този въпрос, няма да се събира иначе дължимата такса за смяна на партидата. Такава се събира в случай, че не е спазен 30-дневният срок за заявяване на променените обстоятелства.

Улеснява се и отказът от хартиена фактура и заявка на електронна, каза Маркоре. Една шеста от 690-те хиляди клиенти на "Софийска вода" получават вече сметката си на електронната поща, но за целта досега са се регистрирали и на външна платформа и на сайта на компанията. Вече могат да заявят отказ от хартиената фактура само през клиентския си профил и ще започнат да я получават по и-мейл. Целта на оператора, който има сериозни "зелени" амбиции е да намали използването на хартия и да улесни клиентите си.

Тези дигитални услуги обаче са само видимата за клиента част от навлизането на информационните технологии в административната и чисто техническата работа на "Софийска вода".

Върху машините за почистване на канализационната мрежа се монтират панели за онлайн проследяване на работата им във всяка точка от системата, което позволява гъвкавото управление на техниката и изпращането на най-близката до евентуална проблемна точка за отстраняване на аварията, обясни Станислав Станев, зам.-директор на концесионера.

ИТ-директорът Ангел Петров допълни, че в момента се работи и по мобилно приложение за услугите на "Софийска вода", което ще е в още по-голяма полза на клиентите за проследяване в движение на потенциални аварии.

От компанията съобщиха още, че през 2018 г. са постигнали заложената в бизнес плана си до края на 2021 г. бизнес планове цел за намаляване на загубите на вода до 42 процента. Намеренията са да бъдат преизпълнени одобрените от Комисията за енергийно и водно регулиране параметри на течовете и те да бъдат сведени до 40 на сто. След това компанията ще направи нова оценка за необходимите инвестиции за продължаващо намаляване на загубите, тяхното отражение в цените на домакинствата и след анали за разходите и ползите ще се вземе решение как да се подходи, обясниха от концесионера.

mediapool.bg