Трима работника бяха ранени при срутване на строящия се тунел "Железница" на магистрала "Струма".
Инцидентът със срутването в едната тръба на изграждащото се съоръжение стана около 10.30 часа в сряда. На мястото веднага бяха изпратени линейки, спасителни екипи, пожарникари и полиция.
Двама от пострадалите работници бяха транспортирани в болницата в Благоевград, третият беше настанен в частна клиника в града. По-късно стана ясно, че двамата по-тежко пострадали работници ще бъдат преместени във ВМА в София.
Сн. БГНЕС
Според официалната информация на консорциума "АМ Струма Тунел 2018", изграждащ съоръжението, скална маса се е срутила по време на изкопни работи и е затрупала намиращите се в едната от тръбите работниците.
По-късно на мястото на инцидента пристигнаха министър-председателят Бойко Борисов, министърът на вътрешните работи Младен Маринов, министърът на регионалното развитие Петя Аврамова. С тях беше и шефът на ВМА Венцислав Мутафчийски. Инспекцията по труда и полицията започнаха проверка.
Пред изкопа за тунела Борисов обясни, че към момента обяснението за инцидента е, че скалната маса се срутила заради дъждовете от последните дни. "Инцидентът е случайност, следствие на дъждовете", каза той. Работата в тръбата, в която възникна инцидентът, ще бъде спряна, а комисия, назначена от регионалния министър, ще прави оглед.
„Ако си представите два километра тунел, има два-три метра забой, където в момента се работи, след това се укрепва и продължава нататък. И точно там от дъждовете считат, че е пропуснало вода и е направило скалата ронлива и към 5-6 кубика са паднали", добави премиерът.
Сн. БГНЕС
Срутването на скална маса е станало в лявата тръба на южния изход - откъм Железница, съобщиха от фирмата "Джи Пи Груп", която е част от консорциума заедно с "Глобал Кънстръкшън" и "Вия План".
Двукилометровият тунел трябва да е най-дългото подобно съоръжение в България. Изграждането му струва 185.37 млн. лв. без ДДС.
Сн. БГНЕС
Изграждането му започна в края на октомври миналата година. По проект обектът трябва да е готов в началото на 2022 г.
Това е вторият инцидент на новостроящия се тунел - в началото на февруари тази година работник пострада леко при връзване на арматура.
В края на май беше съобщено, че на обекта се работи денонощно, без почивен ден едновременно в двете тръби и от двете страни на тунела.
Сн. БГНЕС
Съоръжението се изгражда по нов австрийски метод – прокопават се около 1.5-2 м във всяка тръба и посока на денонощие и веднага след това се прави първичната облицовка на съоръжението с крепежни елементи, пръскан бетон и анкери, обясниха от регионалното министерство.
mediapool.bg