Столична община се готви да изтегли заем от 100 млн. лв. от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ) за ключови инфраструктурни отсечки. Това стана ясно в четвъртък от интервю на столичния кмет Йорданка Фандъкова пред вестник "24 часа".
"Завършването на вътрешните рингове на София и връзките с околовръстния път са ключова задача, която съм си поставила. За да продължи изпълнението ѝ с бързи темпове, е необходимо да поискаме инвестиционен заем. В противен случай тези обекти трябва да се случат много бавно или да се прекратят останалите строителни и ремонтни дейности в града... Затова работим с ЕИБ по отпускането на инвестиционен заем за около 100 млн. лв., с който да завършим започнатите обекти и да стартираме нови", казва Фандъкова.
Сред проектите са пълно завършване на бул. "Т. Каблешков" и бул. "Филип Кутев" за облекчаване на трафика в южната част на града. И още бул. "Копенхаген" в "Младост", Източната тангента, булевардите "Рожен" и "Ломско шосе". "Включили сме трамвайната линия по бул. "Стамболийски", реконструкцията на бул. "Скобелев", тунела и релсовия път по бул. "Царица Йоана" - с тях ще подобрим трамвайния транспорт, който е най-екологичният наземен транспорт", уточнява още Фандъкова.
Включен бил и проектът за изграждането на т.нар "зелен ринг", който трябва да е с площ около 60 дка и да свързва част от столичните квартали с големите паркове. Първият етап от изграждането му трябва да е велоалея от кв. "Слатина" до гара Пионер, която е част от Борисовата градина.
Детски градини в дворовете на съществуващите
Броени дни след като Фандъкова се зарече до 3 години да осигури детски градини и ясли за всички деца над 3 годишна възраст, тя обявява, че нови заведения могат да се строят в големите дворове на вече съществуващите.
"Целта е да можем да изграждаме нови сгради в големите дворове на съществуващи детски градини и да строим в по-малки терени с неправилна форма. София е силно урбанизирана, затова трябва да можем да строим детски градини във вече застроени квартали, в които няма големи свободни площи... Вече детски градини и ясли ще могат да се изграждат и на първите етажи на съществуващи и новопроектирани сгради", казва още Фандъкова.
От интервюто на Йорданка Фандъкова става още ясно, че до Нова година в столичния градски транспорт трябва да заработи и т.нар. "тикет система", като преди това Столичния общински съвет трябва да реши дали билетът ще е за време или за разстояние.
"Смятам, че таксуването според пропътувано време е по-подходящо за София", казва още Фандъкова. Тя уточнява, че няма да се вдига цената на билета.
mediapool.bg