Несъответствие между "лъскавите" стаи в онлайн офертите и реалните условия в хотелите - това е най-честото нарушение, което открива Комисията за защита на потребителите (КЗП) при проверките си по Черноморието.
Голяма част от оплакванията на летовниците и тази година са за лоша хигиена в заведенията и некачествена храна, съобщи БНТ.
Инспектори от вътрешността на страната и тази година са командировани по Южното ни Черноморие, за да има по-чести проверки на повече места.
Въпреки вниманието, което привлякоха такси като "празен стол"и "желание на клиента”, проверяващите в района на Бургас не са засичали често такива случаи, съобщи БНТ.
”Като че ли жалбите и сигналите най-общо казано срещу места за настаняване - семейни хотели, самостоятелни стаи, са повече от тези, които касаят заведения за хранене и развлечение. Има разминаване между очакванията и в действителност при настаняване на определени туристи. Но не са чак толкова много жалбите и сигналите в сравнение с минали години, горе-долу бройката се запазва”, коментира Николай Стойков, регионален директор на КЗП-Бургас.
От около 2 500 проверки от началото на тази година, Комисията за защита на потребителите досега е съставила близо 160 акта за нарушения.
Повечето сигнали постъпват от летовници, които сами организират почивката си.
”Освен права, имаме и отговорности като потребители. Преди да ползваме услугата, сме длъжни да се запознаем с цялата предварителна информация, която я съпътства. Търговецът е длъжен да я даде, а ние сме длъжни да я прочетем”, каза Стойков.
Проверките по морето продължават, а в немалка част от случаите инспекторите проверяват туристическите обекти и като "тайни клиенти".
mediapool.bg