Кламер БГ - Новини: Над 19 000 обаждания към телефонната линия за деца от началото на годината

Над 19 000 обаждания към телефонната линия за деца от началото на годината

България

|
Ср, 05 Окт 2022г. 16:00ч.
Над 19 000 обаждания към телефонната линия за деца от началото на годината

Над 19 000 обаждания към телефонната линия за деца от началото на годината

От началото на годината до септември на Националната телефонна линия за деца 116 111 към Държавната агенция за закрила на детето (ДАЗД) са приети 19 116 обаждания и са осъществени 4 919 консултации. Консултантите на телефонната линия са на разположение 24 часа, седем дни в седмицата, за да приемат сигнали и да оказват психологическа подкрепа на децата, които имат нужда, както и на възрастните, загрижени за тях. Обаждането е напълно безплатно и при желание остава анонимно.

За 2021 г. обажданията на телефонната линия са били 34 751 и са проведени 12 276 консултации по сериозни проблеми, свързани с деца, на които е оказана своевременна психологическа подкрепа.

От две години Националната телефонна линия за деца 116 111 е член на Child Helpline International. Държавната агенция за закрила на детето осъществява постоянен контакт с представителите на организацията и останалите членове, участвайки в обучения и събития за надграждане работата на детската телефонна линия.

В световен мащаб двете най-чести причини да се потърси консултация и подкрепа на детските телефонни линии са психичното здраве и насилието над деца, следвани от обаждания за отношенията в семейството и приятелите. Това показват обобщените данни за 2021 г. от 83 държави, членуващи в Глобалната мрежа от национални телефонни линии за деца – Child Helpline International. Всичките обаждания са около 14 милиона.

От Child Helpline International подчертават важността на националните телефонни линии за деца, като изтъкват, че цифрите навсякъде по света показват нарастване на доверието към тях и все по-голямата им необходимост. Обща е тенденцията обажданията да са свързани както с тежки проблеми, така и за моментни състояния у децата, когато търсят човек, на когото да се доверят и да поговорят за страховете и притесненията им.

Въз основа на годишния си доклад Child Helpline International отправят апел – за всяко дете по света да бъде осигурен безплатен и неограничен достъп до телефонна линия за деца.

mediapool.bg