Кламер БГ - Новини: Мая Манолова: Реформата на НСО се свежда само до колата на омбудсмана

Мая Манолова: Реформата на НСО се свежда само до колата на омбудсмана

България

|
Пон, 05 Ноем 2018г. 14:41ч.
Мая Манолова: Реформата на НСО се свежда само до колата на омбудсмана

Реформата на НСО се свежда до това националният омбудсман да не разполага с кола и шофьор, които да използва, за да бъде при гражданите. Това коментира Мая Манолова, след като правителството реши да й отнеме специализирания транспорт от Националната служба за охрана със законови промени през Закона за държавния бюджет за следващата година.

Това се оказа и единствената промяна в НСО, която от години е обект на критики заради липсата на реални реформи.

Решението бе мотивирано от финансовия министър Владислав Горанов, който обясни тази седмица, че Манолова ползва автомобил с шофьор на НСО, но не и охрана, тъй като срещу нея нямало заплахи. Така НСО се превръщала в скъпа таксиметрова компания.

Очаквано Мая Манолова отговори лесно на ситуацията и обяви, че вече ще се движи с рейсове и влакове. Тя съобщи и предстоящите си пътувания. Утре например тръгва за Варна с влак в ранни зори – 6.55 часа.

"Проблеми от кабинет в София не се решават”, коментира Мая Манолов пред бТВ.

И добави, че в становищата си по трите бюджета за следващата година не е повдигала въпроса, защото го смятала за дребен.

Въпреки това тя посочи, че администрацията й има две стари "баничарки”, една от които не е в движение, както и една лека кола, с която трябва да се обикалят затвори, детски институции и гранични пунктове при експулсиране – и няма как да свали колегите си от автомобилите, а в разчета за следващата година пари за ново превозно средство няма.

Затова и омбудсманът ще използва обществен транспорт, за да ходи на изнесени приемни – и ще превръща пътуванията си в срещи с гражданите. Така утре тя ще е във влака София – Варна.

Според нея подобен модел трябва да се възприеме и от другите институции, за да бъдат те по-близо до проблемите на хората.

Сред тези проблеми по думите й били промените в застраховането и обезщетенията за пострадали при пътни инциденти.

Манолова разкритикува начина, по който важни предложения се внасят с промени между първо и второ четене без обществена дискусия.

Освен това тя отбеляза, че въпреки всичко извършителят на катастрофата може отделно да бъде осъден да плати голямо обезщетение и така се повдига въпросът защо въобще плаща "Гражданска отговорност".

По подобен начин управляващите действат за приемането на 30 закона.

Като потенциално засегнати тя даде за пример стотиците ранно пенсионирани бивши служители на силовите структури, които са в активна възраст, но няма да имат право да са държавни служители от началото на следващата година – след решение без мотиви и дебат.

mediapool.bg