Можем да кажем, че вече започна процесът по производство на българската партида изтребители, заяви в неделя Джонатан Лин, който отговаря за стратегическите партньорства с Централна и Източна Европа на компанията производител "Локхийд Мартин". В края на миналата година парламентът одобри придобиването на още осем нови изтребителя F-16 Block 70 и оборудване за тях.
"Българският изтребител вече е на производствената ни линия, в момента тече основният монтаж. Все още нямаме и осемте изтребителя, които са поръчани в първата партида, за сега на линията е само първият. Надяваме се да го сглобим и да го видим как лети следващата година", уточни Джонатан Лин. Той добави, че доставките се изпълняват по вече договорения механизъм, конкретните дати са записани в договора между американската и българската държава. Работим по това да ги имате около 2025 г., увери представителят на "Локхийд Мартин".
През декември миналата година в позиция компанията отново посочи, че вече се сглобява първият български F-16.
"Тази седмица имахме тестови успешен 50-минутни полети, така че този модел вече лети и ще произведем доста от него до 2025 г. Шест държави искат F-16. Двама от пилотите ни с прякори Сирената и Професионалситът пилотиха изтребителя, а това е крайъгълен камък в това, което правим. Те дадоха много добра оценка за състоянието им", заяви още Лин.
Той обясни, че F-16 се произвежда вече няколко десетилетия.
"През годините го надграждахме, усъвършенствахме го и влизайки в ерата на Block 70-72 направихме подобрения, които качват качеството на изтребителя към поколение 4+", обясни Джонатан Лин.
"Новата радарна система е с изцяло електронно сканиране, която наподобява радарната система на F-35 – така че извадихме някои уроци и технологии, които сме взели от петото ни поколение изтребители и сме ги пренесли в четвъртото", каза Лин, като обясни, че това е 4+. Вълнуващо е, че България ще има такава технология в своите изтребители, смята той.
Второто нещо е автоматична система за избягване на сблъсък, която спасява живота на пилотите.
"Това, което тази технология реално прави – да кажем пилотът изгуби съзнание или по някаква причина загуби възможност да пилотира изтребителя, тогава софтуерната технология се намесва и стабилизира машината", обясни Джонатан Лин, цитиран от БТА.
Според него това са две технологични характеристики, които осигуряват предимства на българската авиация и военните пилоти. Той съобщи, че няколко наши пилоти се обучават в момента в тренировъчния център в Аризона.
mediapool.bg