Кламер БГ - Новини: Борис Бонев иска връщане на нощния градски транспорт в София заради поскъпналите таксита

Борис Бонев иска връщане на нощния градски транспорт в София заради поскъпналите таксита

България

|
Четв, 27 Окт 2022г. 20:27ч.
Борис Бонев иска връщане на нощния градски транспорт в София заради поскъпналите таксита

Над две години спирките на нощния традски транспорт стоят неползвани, сн. БГНЕС

Столична община да възобнови спрения нощен градски транспорт, след като градският съвет прие в четвъртък 15-процентно вдигане на цените на таксиметровите услуги в града, настоя независимият общински съветник Борис Бонев.

Той посочва, че това е второ увеличение за по-малко от година, след вдигането на цената с 36 на сто през ноември 2021 г.

"За хората става твърде скъпо, почти невъзможно, да се придвижват през нощта. Общината не им е осигурила алтернатива и софиянци са принудени да използват личен автомобил или таксита, които стават все по-скъпи. Затова е наложително нощният градски транспорт отново да започне да функционира", заяви Бонев. Според него вече няма оправдание за услуга, която е част от градската мобилност на всяка една европейска столица, да липсва в София.

Нощните градски линии бяха пуснати през пролетта на 2018 г., но закрити през септември 2020 г. временно до края на годината, заради пандемията от коронавирус. Така и обаче не бяха възстановени, като общината не е коментирала причината, но според данните разходите за обслужването им надхвърлят приходите от ползващите ги.

Това обаче беше преди сериозното поскъпване на таксиметровите услуги в София.

"Новите цени на такситата ще влязат в сила от 1 януари следващата година. Затова и моето предложение е именно от тогава да започне отново да работи нощният транспорт. Така ще осигурим евтина, удобна и редовна алтернатива на придвижването. Също така, с промените в тарифната политика на Общината, добавихме нощния транспорт към цената на годишната карта за цялата градска мрежа. Нелогично е хората да плащат за услуга, която не функционира", заяви Бонев.

По думите му "това е мярка за стимулиране и на бизнеса в София, тъй като спестява транспортни разходи, които могат да отидат за ресторант, кино или театър". Отделно множество работещи в развлекателния сектор, където заплатите не са високи, сега са принудени да се прибират пеша или да отделят сериозна част от доходите си, за да се прибират след работно време, когато няма градски транспорт, допълва той.

Освен искането за възстановяване на нощния градски транспорт, от "Спаси София", чийто представител е Бонев и по чиято инициатива той въобще бе пуснат, са изпратили настояване към Центъра за градска мобилност по най-натоварените линии на дневния транспорт да има допълнителни вечерни курсове. Така ще се подобри мобилността на жителите и гостите на София.

mediapool.bg