Кламер БГ - Новини: Годината в снимки – светът
Морски вести
ВРЕМЕТО
Зареждане

Годината в снимки – светът

Морски вести

|
Пет, 27 Дек 2013г. 10:47ч.
Годината в снимки – светът

В последните дни на 2013-а година е време за равносметка.

Годината бе изключително динамична за морската индустрия по света. Случиха се десетки инциденти, в сила влязоха основополагащи регламенти, сфери на бизнеса процъфтяха, а други залязоха. Представяме ви най-запомнящите се морски фотографии за 2013-а година от света.

1 януари
1
Заседна платформа KULLUK, собственост на корпорация Шел (Shell). Инцидентът стана край бреговете на Аляска, при буксировката на съоръжението от Дъч Харбър към Еверет. Дни по-късно платформата бе изтеглена, но инцидентът се оказа последният пирон в ковчега на арктическата програма на Шел в района. Снимка: Брегова охрана, САЩ.

17 януари
USS Guardian salvage efforts
Кораб USS GUARDIAN (MCM 5) от състава на Военноморските сили на САЩ заседна край Филипините в района на риф Тубатаха (Tubbataha). Минният заградител понесе сериозни щети, следствие засядането. 23-годишният съд с дървен корпус бе нарязан на място. Разследване на флота установи по-късно през годината, че причина за инцидента са станали неточни карти. Снимка: ВМС, САЩ.

11 февруари
3
Пожар избухна в машинното отделение на пътническия лайнер CARNIVAL TRIUMPH. Корабът остана без ход няколко дни във водите край полуостров Юкатан, Мексикански залив. На борда му имаше повече от 4 000 пасажери. Снимка: Брегова охрана, САЩ.

12 февруари
4
Свръхмодерният тежковоз на Докуайз (Dockwise) DOCKWISE VANGUARD отплава от корабостроителниците на Самсунг (Samsung Heavy Industries) в Гьоже (Geoje), Южна Корея към Тексас с полупотопяемата платформа ST. MALO (56 000 dwt). Снимка: Докуайз.

17 февруари
5
Огромният EMMA MAERSK е провлачен от Порт Саид, където по-рано през месеца стана авария на борда му. Нахлу вода в машинното отделение,

заради повреда на кърмово подрулващо устройство. Корабът остана без ход в района на Суецки канал. Едва през месец юли EMMA MAERSK влезе отново в експлоатация. Снимка: Мaersk Line.

25 февруари
Sea Shepherd vessel Bob Barker collides with the fuel tanker ship Sun Laurel as Japanese mother survey ship Nissin Maru tries to pull alongside in the Antarctica
Кораб BOB BARKER от състава на неправителствената организация Сий шепърд (Sea shepherd conservation sociecy) се сблъска с японския танкер SUN LAUREL. Последният е част от японската китобойна група. През тази година дори съд в САЩ постави „пиратски” етикет на действията на неправителствената организация, която от години опитва да ограничи улова на китове.

Снимка: Ройтерс (Reuters).

5 април
7
Корабостроителница Люрсен (Lurssen) спусна на вода най-голямата в света супер-яхта. На церемония в Бремен, Германия съдът получи името AZZAM. Яхтата има дължина 180 метра, с които детронира тогавашния носител на титлата – ECLIPSE, собственост на руския олигарх Роман Абрамович. Снимка: Lurssen Yachts.

26 април
8
Двама италиански охранители бяха съдени в индийски съд. Мъжете застреляха двама индийски риболовци. Охранителите помислили рибарите за пирати, произвели няколко изстрела, след които риболовната лодка не се отклонила от курса си. Последвал масиран обстрел с автоматично оръжие.

7 май
The collapsed control tower at Genoa's port is pictured in this handout picture provided by the Coast Guard service
Кораб JOLLY NERO удари и събори 50-метровата трафик кула в пристанище Генуа. 9 души загинаха при инцидента. Капитанът, главният механик и пилотът получиха дълъг списък с обвинения. Според италианските медии, броят на жертвите е щял да бъде в пъти по-голям, ако контейнеровозът се бе врязал в кулата през деня. Снимка: Брегова охрана, Италия.

26 май
10
Влекач JASCON 4 потъна на 30 метра дълбочина, след като се обърна във водите на Нигерия. 12 моряци загинаха при инцидента. По чудо, три дни след потъването, водолазен екип откри жив готвачът на кораба, който се бе спасил във въздушен джоб. Снимка: YouTube.

27 май
Damage on the Royal Caribbean ship Grandeur of the Seas is pictured as the ship is docked in Freeport
Пожар избухна на борда на лайнера GRANDEUR OF THE SEAS, собственост на Ройал Карибиън (Royal Caribbean). Инцидентът стана в пристанище Фрипорт, Бахамски острови. Огънят изпепели огромна част от кърмата на плавателния съд. При инцидента нямаше пострадали сред намиращите се на борда 2 224 пасажери и 796-членен екипаж. Снимка: Ройтерс (Reuters).

13 юни
Wang, HKND Group chairman, answers a question at a news conference in Beijing
Правителството на Никарагуа даде 50-годишна концесия за строителството на плавателен канал през територията на страната. Основната цел на проекта е да се конкурира с Панамския канал. Градежът ще прави базираната в Хон Конг компания HKND, собственост на доскоро неизвестния бизнесмен Уанг Жинг (Wang Jing). Същият бизнесмен ще строи и ново дълбоководно пристанище в Украйна.

Снимка: Ройтерс (Reuters).

17 юни
13
Кораб MOL COMFORT се разполови във водите на Индийския океан. Инцидентът стана при преход от Сингапур към Джеда. Екипажът на кораба, собственост на MOL (Mitsui O.S.K. Line) успя да се евакуира. Двете секции на построения през 2008 г. контейнеровоз потънаха 10 дни по-късно, с около 1700 TEU. Снимка: Брегова охрана, Индия.

2 юли
14
Мерск Лайн (Maersk Line) получи първия кораб от новата серия Triple-E. Контейнеровозът MAERSK MC-KINNEY MOLLER започна първото си плаване от Бусан към пристанища в Азия и Европа. Съдът има капацитет 18 000 TEU, а това му донесе титлата „най-големият контейнеровоз в света”. Мерск Лайн са поръчали общо 20 съда от този клас. Поръчката за строителството бе възложена на корабостроителници Деу (Daewoo Shipbuilding and Marine Engeneering) в Южна Корея. Към момента в експлоатация са общо 4 кораба от клас Triple-E. Снимка: Владимир Тониа (Vladimir Tonia).

9 юли
15
Потъна кораб ALBEDO. Съдът бе един от последните в плен на сомалийски пирати. Инцидентът стана край бреговете на Сомалия, при тежка хидрометеорологична обстановка. Корабът бе в плен от края на 2010 година. Все още няма категорична информация за състоянието на моряците от екипажа на кораба. Снимка: EU NAVFOR.

17 юли
Schettino, captain of the Costa Concordia cruise ship, talks with his lawyers during a trial in Grosseto
Франческо Скетино (дясно), капитан на лайнера COSTA CONCORDIA, разговаря със своите адвокати по време на процеса в град Гросето (Grosseto), Италия. Капитанът бе изправен пред съда заради катастрофата с лайнера, която стана причина за гибелта на 32 души. Италианецът може да получи 20-годишна присъда, ако бъде признат за виновен по многобройните обвинения.

Снимка: Ройтерс (Reuters).

7 август
17
Построеният през 2012-а година бълкер TRANS SUMMER потъна край бреговете на Хон Конг. Причина за инцидента бе тежката хидрометеорологична обстановка, в която попадна съдът. Корабът плава от Индия към Китай. Никой от екипажа не пострада. Снимка: HKG.

8 август
18
Бълкер KIANU SATU заседна в района на залив Бъфелс (Buffels), Южна Африка. Инцидентът стана след повреда на главната машина. Дни по-късно, корабът бе изтеглен в открити води, където потъна. Нямаше пострадали. Снимка: NSRI.

9 август
19
Бълкер SMART заседна край пристанище Ричардс, Южна Африка. При инцидента не пострадаха членове от екипажа на плавателния съд, който в последствие се разполови. Спасителните служби успяха да изтеглят кърмовата секция в открити води, където същата потъна. Снимка: Глен Мартин (Glen Martin).

20 август
20
Морската трудова конвенция (MLC 2006) влезе в сила. Конвенцията определя стандартите и основните права на моряците по света. Към 20 декември, 54 страни я ратифицираха. В момента разпоредбите й покриват около 80% от целия световен тонаж. Снимка: Международна морска организация (IMO).

26 август
21
Кадър, заснет от борда на хеликоптер, показва последните часове на COSTA CONCORDIA, преди започване на операцията по изправяне. Снимка: Ройтерс (Reuters).

6 септември
The Tanzanian-registered cargo ship MV Gold Star is seen with its bridge in flames some 30 nautical miles north of Malta
Целият месец септември се оказа „неблагоприятен” за морските контрабандисти в Средиземно море. В рамките на няколко дни станаха поредица от инциденти на кораби, които превозват наркотици. На борда на плаващия под флага на Танзания кораб GOLD STAR избухна пожар, който унищожи надстройката и машинното отделение. Притеклите се на помощ спасители от Малта установиха наличието на огромно количество канабис на борда. Снимка: ВМС, Малта.

17 септември
23
COSTA CONCORDIA е изправен след проведената сложна операция, която продължи цели 19 часа. Снимка: Брегова охрана, Италия.

18 септември
Action Against Gazprom's Arctic Drilling
Спецчасти от ВМС на Руската федерация щурмуваха кораб „Арктик Сънрайс”, менажиран от неправителствената организация „Грийнпийс” (Greenpeace). Активистите от кораба протестираха в изключителна близост до руската нефтена платформа „Приразломная” в Арктика. Всички членове на екипажа и активистите на борда бяха арестувани, прекараха 2 месеца в руски арести, а преди дни бяха амнистирани. Снимка: Грийпийс.

7 октомври
25
Пристанище Маями получи най-големите кранове в света. Те бяха построени в Китай, а необходимостта от тях доведе разширяването на Панамския канал. Снимка: Пристанище Маями.

11 октомври
26
Светът видя отвличането на кораб MAERSK ALABAMA през холивудската призма. В кината бе пуснат филмът „Капитан Филипс” (Captain Phillips), който представя историята за отвличането на кораба и неговия капитан, което стана 3 години по-рано край бреговете на Сомалия. Лентата бе високо оценена, многобройни са и зрителите от България. Снимка: YouTube.

13 ноември
The bow of the Prestige oil tanker floats above water moments before sinking in waters off northwestern Spain in this November 19, 2002 file photo.
Испански съд свали обвиненията срещу капитана и главния механик на танкера PRESTIGE. Корабът потъна през 2002 година и роди най-голямата екологична катастрофа за Испания. Снимка: Интернет

16 ноември
Indian Navy flag is hoisted on INS Vikramaditya as it is commissioned into Indian Navy, at Sevmash Shipyard in Russia
Индийският военноморски флаг се развя на борда на самолетоносача INS VIKRAMADITYA. Корабът бе реконструиран в Русия. Сделката, която се забави с години, струваше на Индия около 2,3 млрд.

щ. долара.

Снимка: Ройтерс (Reuters).

30 ноември
Prelude FLNG Hull Float Launch
Спуснаха на вода най-големия плаващ обект в света – 488-метровоия PRELUDE, собственост на корпорация Шел (Shell). Церемонията се проведе в корабостроителници Самсунг в Южна Корея. Съдът ще служи за преработка и съхранение на природен газ. Снимка: Шел (Shell).

27 декември
31
Битката с пиратството продължава. Значително намаля пиратската активност в района на Сомалия, сочат данните за нападенията извършени от местни пирати. За сметка на това обаче, групи пирати се активизираха в други части на света. Международните сили в района на Сомалия удължиха мисията си до края на 2016-а година.

Maritime.bg – Курс